...

Moderator: Moderatorer

Jag tror jag skulle strunta i vad andra trodde/tyckte och köra på så gott det gick. Risken är att man triggar någon att bli osamarbetsvillig om man "väsnas" för mycket. Jag vet själv hur jag reagerar om någon lägger sig precis bakom o blinkar med helljus... Svårt att veta vilken metod som kan vara bäst.
Hm.. det har jag inte tänkt på.. nu var det här ett par år sen, så jag tror inte att det ligger ett "öppet fall" om min körning och väntar på att bli löst. Men om man anmäler sig efter en sån sak, vad för repressalier kan man åka på? Kan man få böter i efterhand för något sånt eller på annat sätt bli straffad? I vissa fall, som när man har någon som håller på att föda eller någon som snabbt måste till sjukhus är det ju en sak, men undrar hur pass långt det sträcker sig..
I mitt fall var jag ju inte i någon fara, och var ensam i bilen, men ville vara så nära min familj som möjligt och vara framme samtidigt för att kunna stötta och hjälpa till, plus att om det skulle förvärrats ville jag inte komma "sent". Det var i mitt huvud inget alternativ att jag skulle komma efteråt...
Om din körning var påkallat av omständigheterna, så händer inget. De kollar med sjukhuset bara. Ett fall var lite knepigt för mig. Jag hade ett kruppanfall i taxin från Vårberg till S:t Görans Barnsjukhus. Polisen skulle möta upp vid Västberga. De gjorde de med en SAAB 900. Men de hängde inte med min Chevrolet över Essingeleden. Då ville den ena polisen ha det till att jag körde "onödigt fort". Men akutläkaren skällde ut honom och menade att det finns inget "onödigt fort" när det rör sig om barn.
Iom att du inte körde dottern så tror jag inte att det skulle räknas som en "akutkörning". Dock så tänker man inte rationellt som förälder när ens barn är riktigt dåligt. ,

Jag kom ikapp en ambulans när vi åkte in och skulle föda första gången. Det är nog enda gången som frun tyckte jag körde för sakta...

Jag hade en som somnade in i taxin.. Hon skulle till sjukhuset och var riktigt otrevlig. När vi stannade utanför entren så hjälpte jag henne att knäppa loss bältet, men hon reagerade inte.. Då blev det full fart till ambulansintaget. Dom fick liv i henne igen, men då var man lite skakis.
Kan väl också räknas som en "akutkörning"...
mattish skrev:Iom att du inte körde dottern så tror jag inte att det skulle räknas som en "akutkörning". Dock så tänker man inte rationellt som förälder när ens barn är riktigt dåligt. ,
Nu tror jag inte att jag förstår din uppfattning. Jag uppfattar det som att du anser att enda gången jag med min taxi kan räkna med att det räknas som akutkörning är om jag har mitt eget barn i bilen. :!: :roll:
SvenB skrev:
Nu tror jag inte att jag förstår din uppfattning. Jag uppfattar det som att du anser att enda gången jag med min taxi kan räkna med att det räknas som akutkörning är om jag har mitt eget barn i bilen. :!: :roll:
Nej, men dottern var ju i ambulansen framför Joel.

Och med sista meningen menar jag att när det gäller ens egna barn så tänker man inte alltid klart när dom är riktigt dåliga.

EDIT: Jag skrev under tiden som du svarade och därför citerade jag inte Joel! (Om det var detta du undrade över)
Senast redigerad av 1 mattish, redigerad totalt 0 gånger.
Åhå. Du menade Joel. Men visst skriver Joel att han hade sin dotter bak i bilen :?:
Nej nej.. dottern och sambon var i ambulansen.. Jag efter med bilen då jag inte fick plats i ambulansen. Jag var inte i akut nöd, men ni som är föräldrar (och kanske ni andra också) kan säkert förstå att jag inte såg det som ett alternativ att ta det lugnt och komma fram till akuten senare än mitt barn och sambo.
  • 1
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 356

Dumpventil?

Jag nollställde min lampa oktober 2023. Den h[…]

Volvo 240 usa front

Okej

Storlek hjulhus V60 T6 AWD 2014