...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Jo där är det rätt rörigt ibland.. då får man aacceptera att man måste släppa in andra, men nu var det väldigt tidigt på morgonen så det var väldigt lite trafik, och jag tyckte att eftersom jag ändå hade företräde, och tomt bakom mig, kunde han väntat några sekunder. :)
Det är sjukt svårt! Allt centraliseras ju dit! :(
Posten vägrar t.ex köra ut mina paket till närmsta lokala lilla coop-butik, utan kör det till köpcentras.. trots att det ligger längre bort. Jag har tydligen fel postnummer.. Bah!
Vilken jubelidiot!
Han kan ju inte ha missat linjerna precis! Åh vad man önskat att det stod en polis på andra sidan bron i ett sånt där läge!
Skulle haft kameran i bilen häromdagen, det var kö hela backen ner förbi Tumba sjukhus på Hågelbyleden, då kom en och körde om allihop. Förbi refug och allt.

Bild
Funderar lite på när det blir helt galna omkörningar och då vissa verkar köra allt för tokigt.. I vilka lägen skulle man själv göra så.
Jag själv har kört i runt 120km/h in mot stan på 73:an, korsat heldraget, spärrzoner, körde bussfil och svängde vänster från bussfil in på Ringvägen i hög hastighet. Då med en ambulans framför mig som gjorde exakt samma sak, med min då knappt 1-åriga dotter i bak och min sambo. (Dottern hade fått kraftigt krupp-anfall...) Jag undrar om de som såg mig trodde jag försökte "komma förbi kön" genom att följa ambulansen eller om de förstod att jag "hörde till".

Vissa av de man kanske reagerar på som idioter i trafiken, kan ju ha ett sjukt barn i baksätet, på väg till akuten. De flesta är troligen bara rötägg, men ibland när jag som mest vill ut och spärra vägen för sånna här idioter eller på annat sätt försvåra försöker jag tänka på att det för en gångs skulle skulle kunna vara någon som faktiskt har en legitim anledning till att köra som en idiot.
För det mesta får man den tesen motbevisad när föraren ändå kör förbi avfarten mot sjukhuset eller tränger sig in i kön så långt fram som möjligt och sen lugnt kör vidare.

En kollega till mig körde från Åkersberga till BB i Danderyd med en skrikande väldigt gravid fru bredvid sig, i rusningstrafik.. han säger att det fanns inte många trafikregler kvar att bryta mot när han var framme. Han hade även varit uppe på gräsmattor och kört ett tag...

Hur ska man bära sig åt i sånna här tillfällen för att andra ska förstå att man inte bara är en fräck idiot? Ska man tuta frenetiskt och blinka med helljus eller köra med varningsblinkers eller nått? Vad skulle göra så ni förstod att det var något utöver en vanlig stressad idiot?
Du kan inte göra något så andra förstår varför du gör något sådant. Men om du gör det utan att ha fått klartecken av polis eller ambulans, och helst fått hjälp av dom som i ditt fall, skall du "anmäla" dig hos polisen. De kan ha fått in någon anmälan mot dig. Detta var man mycket tydlig med att tala om när jag körde taxi. Många, inte minst här på forumet, har förutfattade meningar om taxi. De tror att alla kör utav helvete utan orsak. Så det förekom ofta att det fanns en anmälan de gånger man gjort ambulansliknande "utryckningar". Observera att jag inte påstår att alla "stolleprov" har sin förklaring i detta. Det finns rötägg inom taxi också, speciellt efter avregleringen 1/7 1990.
  • 1
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 356

Hade samma problem och fungerade prima! Tack och b[…]

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]