Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
Momentum skrev:
bem skrev: Volvo har även nyckelrings-fjärr med 600 meters räckvidd.
http://accessories.volvocars.com/Access ... rt/climate

/Bo
Bild

Men det här handlar ju om helt annat lösning, med en separat mottagare i bilen, kostar en hel del att få plats
Så Volvos nyckelrings-fjärr räknas inte som en "fjärrnyckel" som passar med Autoplugin RCP?
Jag tänkte om man bara skulle köpa själva nyckelrings-fjärren.

Står om Autoplugin RCP:
RCP has a set of inputs for easy connection of diverse remotes, like Webasto Telestart, Eberspächer Easy Start, GSM-modules, alarm systems controls, etc. The function needs permanent connection to the car wires.
RCP is an interface module between Volvo factory equipped fuel fired heater (FFH) and control device. It allows to connect almost any convenient remote control to FFH.

http://www.autoplugin.de/en/volvo/v2/au ... n_rcp.html

Webasto Telestart nyckelrings-fjärr T91 ser väldigt lika ut som Volvos nyckelrings-fjärr och T91 verkar ju stödjas?

Bild

Men antar du har rätt att Volvos nyckelrings-fjärr inte funkar då av nån anledning.
Det står ju även:
Autoplugin RCP kit lets you immediately start of fuel fired heater by original Volvo flip remote key.
(och då räknas väl inte nyckelrings-fjärr till "original Volvo flip remote key")

/Bo
av Cox
Du blandar ihop dessa, Volvos och Webastos T91 är samma prylar. Båda går att koppla ihop med RCP modulen
dock inte den nya varianten som dom säljer, men just denna http://www.autoplugin.de/en/volvo/v2/au ... n_rcp.html
som du länkat till går att koppla ihop med fjärrstartkitet som Volvo säljer. http://shop.bildeve.se/fjarrstart-brans ... c-535.aspx Alex saluförde denna i början men har slutat att sälja kitet av någon anledning, kanske någon har stoppat hans inköp....
Användarvisningsbild
av bem
OK, då fattar jag.
Jag bara svara på användarens 2013xc70 inlägg och han skrev han hade "RCP".
Den lilla Autoplugin "Key" ser ju ut att vara mycket smidigare så det är väl den som tillverkaren satsar på numera.

/Bo
bem skrev:OK, då fattar jag.
Jag bara svara på användarens 2013xc70 inlägg och han skrev han hade "RCP".
Den lilla Autoplugin "Key" ser ju ut att vara mycket smidigare så det är väl den som tillverkaren satsar på numera.

/Bo
Hei, jeg har rcp på v70. 2011. Har også en xc70. 2013. Det skal være mulig med annen fjernkontroll på rcp .Er det ingen som har prøvd det? På v70 er det ikke ppc. Og rekkevidden er for kort. På den nye key kan du kun bruke volvo nøkkelen.
Det var någon tidigare som frågade hur mycket Autoplugin key stack ut från odb II uttaget. Jag tog en bild i min bil så ser man hur det ser ut på en V70. Tror den som frågade hade en V60. Möjligt att det ser likadant ut på den, att det inte är nåt skydd för själv odb uttaget.

Bild

/Matte
Sådär då har jag fått min Autoplugin "Key" tryckte i den å värmaren starta som tänkt,fick däremot några lustiga fel i samband med att jag stoppa den i obd utaget.
Antisladd system/ abs system / Halvljus reglering / Motosystem / Felkoderutlästa med Vida med en jävla massa fel på det mesta :-(O) Inget innan!!

Efter att jag lyfte batterikabeln å sedan nollade felkoderna så fungerar nu åter bilen,dock inte vågat å trycka in obd grejen ännu.Gick inte å utan batterikabellyft,felkoderna återkomm när jag börjat köra efter jag raderat med vida.

Någon teori varför det blev så?? ska köra utan några dagar för att se att felen inte återkommer sedan plugga in den igen ?:-/
Användarvisningsbild
av Brainy
Om du pluggar in dicen efter att ha haft batterikabeln lyft så kan du alltså nolla koder och den sätter inga nya eller gör instrumentpanelen till julgran bara för att du har dice/vida inkopplat? Det felet har nämligen jag haft, så fort det kopplades in en diagnosenhet oavsett märke/modell så fick jag felet du beskriver.

Kopplade jag in vida och försökte läsa ur felkoder trots alla felmedelanden som kom i instrumentpanelen så kunde jag ofta inte läsa ur felkoder men när jag lyckades så var det bara allmänt kaos, se bilden.

Bild
Nej inga xenon ljus,förutom orginal på halvljus. Tror att det var en slump i samband med monteringen utav värmar startaren.... Fick felkoder på Motorstyrning samt abs,antisladd.Tripmätaren blev till ett streck,slöare motor mm.En felkod som var intressant var hjulhastighetsgivare vf,haft isär å pillat.Nu är alla felen borta å ingen lampa lyser ännu :o

Vilken slump att dessa fel kom smtidigt som jag montera autoplugin grejen..... :shock: Ska återmontera autoplugin när jag ser att felen inte återkommer :-)-)
erbe skrev:Nej inga xenon ljus,förutom orginal på halvljus. Tror att det var en slump i samband med monteringen utav värmar startaren.... Fick felkoder på Motorstyrning samt abs,antisladd.Tripmätaren blev till ett streck,lyste i lampor för antisladd/abs,varnade för ljusljustering service,slöare motor mm.En felkod som var intressant var hjulhastighetsgivare vf,haft isär å pillat.Nu är alla felen borta å ingen lampa lyser ännu :o

Vilken slump att dessa fel kom smtidigt som jag montera autoplugin grejen..... :shock: Ska återmontera autoplugin när jag ser att felen inte återkommer :-)-)
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 38
Bränsleledning Volvo 240

Jag blev avrådd av verkstad att ersätta[…]

Hjälp med Vida

Får du några P-koder med din obd l&aum[…]

Smart :-D