NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nixxz
hade kontakt med försäljaren och fördom skulle kostnaden bli 6080kr för motorvärmare, kupe uttag och service.
Så vi skulle isf dela på kosnaden. Så behöver endast betala 3040 för motorvärmare, kupe uttag och service.
Användarvisningsbild
av SvenB
Det är rätt mugghållare.
av nixxz
Hej!

Försäljaren tycker det är onödigt med att jag ska ha motorvärmare och kupé uttag, han säger att jag kan ha diesel värmaren på i mitt flerbilsgarage (kall garage)

Får jag ha det?
Användarvisningsbild
av SvenB
Det får du nog kontrollera med garageägaren. Är det en garagelänga med fack och dörrar tycker jag personligen att det är olämpligt.
av dieselputte
nixxz skrev:Hej!

Försäljaren tycker det är onödigt med att jag ska ha motorvärmare och kupé uttag, han säger att jag kan ha diesel värmaren på i mitt flerbilsgarage (kall garage)

Får jag ha det?
Är det ett slutet garage så skall man inte använda dieselvärmaren. Det bildas kolmonoxid som är farligt att andas in, det blir rök i början och luktar en hel del. Du nämner kallgarage, har du samma temperatur som ute så går det väl att ha garagets fönster + dörr öppen när du kör värmaren. Risken är dock att lukten består.

Har du carport är det alltid ok. Finns ju en del pengar att spara på att undvika elvärmare + uttag.

Är det kallt ute startar dieselvärmaren ändå då elvärmaren inte får upp motortempen tillräckligt.
av nixxz
Okej, det är ett flerbils garage så många blir påverkade. Finns inga fönster.
Så bäst känns nog vanlig motorvärmare med kupé uttag så kan ingen annan bli irriterad.
av dieselputte
Hur kallt blir det i garaget? Håller det sig runt nollan som lägst vintertid så är det väl bara att köra med kallstart, men är det alltid samma temp som ute behöver motorn värme när det är kallt. Detta för att undvika onödigt slitage som blir vid kallstart.

Min bil står alltid ute pga fullt med cyklar , flakmoped etc i varmgaraget. Jag kallstartar ner till typ -3 , men vid kallare kör jag alltid med värmaren 10-15 min först.
av nixxz
Tack för era svar.
Det är en garage länge så kan ej ha porten öppen då blir inte dom andra så glada. Och har jag värmaren på så kommer det lukta i hela längan.

Så känns som enda alternativet är motorvärmare med kupé uttag.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11
Generator Pv 444

På dessa äldre typer av generatorer sli[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Testade nu med original tryckklocka och satte 2 br[…]

Så jag misstänker att de börjar bl[…]

Vad heter det som är trasigt?