Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hallå, håller på att montera turbomätare i bilen. Det står att man ska dra slang till något som heter "surge tank" (instruktioner på engelska). Och vad är då en surge tank?
Senast redigerad av 1 Nexus, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Flyttad till 85x70 delen på forumet
Användarvisningsbild
av lennarte
Utjämningsbehållare. Det är nog för att "jämna ut" stötar i systemet så visaren rör sig jämnt och utan "ryck"

Google Translate, gratis på nätet.

Mvh
Lennart
Användarvisningsbild
av A80TD
Utjämningsbehållare får man nog ordna själv vid installationen av slangen till mätaren. Jag kopplade in en laddtrycksmätare på min Audi diesel och mycket riktigt så fladdrade visaren flera hekto upp och ner på tomgång. Det kom t.o.m. ett rasslande ljud från mätaren. Ett tips jag läste var att koppla in ett vanligt bränslefilter på slangen, just för att dämpa tryckstötarna.

Jag behövde ingen permanent lösning så jag struntade i det där men vill man ha en snygg rörelse på visaren och säkerligen minska slitaget på mätaren så måste det nog dit en dämpare. Kanhända det skiljer mellan olika fabrikat också. Det borde ju finnas med inbyggd dämpning.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Sist jag köpte mätare så ingick det en liten burk att sätta på slangen..
kollat så det inte bara är så att den fattas i förpackningen?
Bränsletryck B230fb.

Hejsan. Mitt bränsletryck ligger på 2,2[…]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Har också en fundering kring motor/kup&eacut[…]

Jag har fortfarande 3.4.4 som jag fick den 16 juli[…]

XC90 gen 1-fälgar på V60

Hej! Blev erbjuden en uppsättning 19”[…]