Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Sharkbait skrev:Hur kan dessa, #1, på 7,5 watt vara starkare än dessa, #2, som är på 15 watt enligt Vparts.se?

http://www.vparts.se/se/leds-dimljus-vo ... xc90.html#

http://www.xenonkungen.com/se/led-diodl ... lampa.html
Ser iofs inte att de skriver att #1 är starkare än #2 men om du syftar på "marknades starkaste" så kan det väl bero på att #1 har funnits innan #2 och att de inte tänkt på att ändra texten.
Sen är det ju inte alltid watt som bestämmer ljusintensiteten utan endast ett mått på strömförbrukning.
Enklast vore väl att du kontaktade Vparts själva med frågor ang deras vara :wink:
hoppas vid gud min skapelse att jag slipper möta någon med 55w xenon i dimljusen för det lär blända lika mycket som helljus och jag är inte främmande för att ge tillbaka
Jag kör det, dock använder jag dom som extraljus. Har monterat Philips DRL8 och dom lyser lika starkt som halvljuset. På dagen kör jag DRL, kvällen vrider jag ett hack så bakljusen tänds och när jag behöver helljus så tänder jag halvljusen.
KnotVillage skrev:Jag kör det, dock använder jag dom som extraljus. Har monterat Philips DRL8 och dom lyser lika starkt som halvljuset. På dagen kör jag DRL, kvällen vrider jag ett hack så bakljusen tänds och när jag behöver helljus så tänder jag halvljusen.
Så med andra ord kör du med halvljus & dimljus efter tex landsväg eftersom du där ibland behöver använda helljus ?
Dimljusen är kopplade på helljusen som typ extraljus. Knappen i kupen fyller ingen funktion. Har även tagit bort sargen som bryter ljuset framför bilen. Blev en ordentlig skillnad med den borttagen.
Laddinställningar i sensus

Har inte sett några laddningsinställnin[…]

Ok anledninngen till min fråga var att en av[…]

Youtube-tråden

Kundservice när den är som allra bä[…]

@EbbevonVolvo , Ditt bilpervo ;-) Man får[…]