Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av henka1
Hej,

Köpte ett S80 V8-emblem till min pappas S80-V8 Executive då detta saknades på grillen.
Beställde direkt från Bilia och fick det. Dock när man ska sätta på det så passar inte fästet?
Alltså emblemet passar mitt i ribban men det känns som det ska finnas med något fäste.

Åkte tillbaka till Bilia och enligt deras skiss skulle det passa rakt på. Dom skulle dock beställa ett nytt för att se ifall det ska till några mer delar.

Någon som vet mer? Tog en bild på det men min otekniskhet gör att jag inte har den blekaste om hur man får in bilden i inlägget?
Användarvisningsbild
av mxjolle
henka1 skrev:Hej,
Tog en bild på det men min otekniskhet gör att jag inte har den blekaste om hur man får in bilden i inlägget?
Du behöver en url till bilden, använd exempelvis http://forumbilder.se/
Lägg sen till bilden med img taggen runtom din url, exempelvis [img?]DinURL[/img?] fast utan ? såklart. Finns en knapp att trycka på när du väl är inne och skriver/editerar ett läge som heter Img.

Angående emblemet vet jag ej :|
Användarvisningsbild
av Krollspell

Köpte ett S80 V8-emblem till min pappas S80-V8 Executive då detta saknades på grillen.
Beställde direkt från Bilia och fick det. Dock när man ska sätta på det så passar inte fästet?
Alltså emblemet passar mitt i ribban men det känns som det ska finnas med något fäste.

Åkte tillbaka till Bilia och enligt deras skiss skulle det passa rakt på. Dom skulle dock beställa ett nytt för att se ifall det ska till några mer delar.

Någon som vet mer? Tog en bild på det men min otekniskhet gör att jag inte har den blekaste om hur man får in bilden i inlägget?
Va har du för årsmodell? Fr o m 2010 slutade man med V8:a märket i grillen och de gamla passar inte.
av henka1
Hej,

Tack för ditt svar. Bilen är en 2008. Jag funderar dock på om grillen kan vara bytt till en nyare.
Hur ser man det? Försökt googla men hittar ingen bra bild på en grill från 2010 mot 2008?..

Krollspell skrev:

Va har du för årsmodell? Fr o m 2010 slutade man med V8:a märket i grillen och de gamla passar inte.
av pergrein
Användarvisningsbild
av Krollspell

Tack för ditt svar. Bilen är en 2008. Jag funderar dock på om grillen kan vara bytt till en nyare.
Hur ser man det? Försökt googla men hittar ingen bra bild på en grill från 2010 mot 2008?..

Krollspell skrev:

Om du vill sätta dit märket, vilket jag gjorde på min egen ´10:a så kan du t ex. ta 2 små klickar med Silicon lr liknande lim på 2 av fäst "taggarna". Sen sitter märket som på tidigare modeller utan att det ser konstigt ut.

Jag vet inte riktigt hur man skickar upp bilder annars hade jag kunnat visa upp hur det såg ut. Alt. pm mig din mail så mailar jag över en bild åt dig.
av henka1
Krollspel: Har pmat dig. :)

Om du vill sätta dit märket, vilket jag gjorde på min egen ´10:a så kan du t ex. ta 2 små klickar med Silicon lr liknande lim på 2 av fäst "taggarna". Sen sitter märket som på tidigare modeller utan att det ser konstigt ut.

Jag vet inte riktigt hur man skickar upp bilder annars hade jag kunnat visa upp hur det såg ut. Alt. pm mig din mail så mailar jag över en bild åt dig.[/quote]
Användarvisningsbild
av Krollspell
henka1 skrev:Krollspel: Har pmat dig. :)

Jag vet inte riktigt hur man skickar upp bilder annars hade jag kunnat visa upp hur det såg ut. Alt. pm mig din mail så mailar jag över en bild åt dig.
[/quote]

Har skickat dig ett pm. Kan nån förklara hur man laddar upp bilder från datorn? Det längre ner funkade inte..
Användarvisningsbild
av börne
http://imgur.com/

Klicka på Computer, välj bild från din dator, klicka på start upload, kopiera länken under BBCode (message boards & forums) & klistra in den i ditt inlägg.

Du kan även klicka i Edit nere till vänster innan du klickar på start upload så kan du bestämma storleken på bilden, välj storlek & tryck på Apply. Sen kopierar du länken som jag skrev ovan. Forum brukar inte vilja ha större bild än 800x600.

Ska då bli såhär.
Bild
Transmissionsolja till M66

ok, tack! Bara att köpa på sig tre lite[…]

Jämfört olika försäkringsbo[…]

Filtret byttes av förra ägaren är f[…]

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]