Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fanatic
V70-99 2.5

Bytte termostat ganska nyligt för att jag hade låg motortemp. Fyllde på glykol när jag var klar( inte så mycket som for ut ju) och motortempen vart som vanligt igen.
Hann köra ca 2 dagar sen tändes lampan för låg glykolhalt, kollade och kärlet är nästan tomt. Fyllde upp det och kör väl kanske en vecka och nu är det dax igen, kärlet är nästan tomt.

Inget vatten i oljan iallafall. Kan ju kanske läka med lite isåfall. kanske pressas ut när man kör eller nått? Kan man sätta termostaten fel väg och kan det ha nått med det att göra. Kan/ska man lufta systemet på nått vis ?
Måste ju nästan ha nått att göra med mitt termostatbyte eftersom allt började i samband med det.

Snälla hjälp
Användarvisningsbild
av Sparkz
Det brukar inte vara några problem med luft efter termostatbyte.

En behållare (1 liter?) på en vecka är rätt mycket, borde synas om det läcker nånstans...
Användarvisningsbild
av Fanatic
Nog har jag sett att det har läckt lite grann på marken, men kan inte se vart det kommer och varför.
Användarvisningsbild
av #27
Du har inte råkat spräcka huset som termostaten sitter i den som sitter mot toppen?
Användarvisningsbild
av Fanatic
#27 skrev:Du har inte råkat spräcka huset som termostaten sitter i den som sitter mot toppen?
Tycker inte att det ser ut så iallafall, ska undersöka det närmare i helgen. När jag får komma in i ett garage. Är ju så j-vl kallt ute nu.
av *pettson*
Fanatic skrev:
#27 skrev:Du har inte råkat spräcka huset som termostaten sitter i den som sitter mot toppen?
Tycker inte att det ser ut så iallafall, ska undersöka det närmare i helgen. När jag får komma in i ett garage. Är ju så j-vl kallt ute nu.[/quotets
ta ett kik på expansionskärlets topp där locket sitter.. är det sprucket runt locket? (mycket vanligt) isåfall ångar glykolen bort där..
Felkod

Kolkanistern sitter under batteriet. Har en 8mm sl[…]

Fullt normalt skulle jag säga med den informa[…]

..Så du tror inte att tändspolen kan […]

Låscylinder

Tänkbart.. Du lär ju få byta cylin[…]