Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JimmyK
Thorssa skrev:Jag har inte haft några direkta problem med touchhandtagen måste jag säga. Efter några månader med bilen upptäckte jag också "låsknappen" på bagageluckan :)
Var sitter den??
Användarvisningsbild
av swed
Har inte haft några problem med kyla,
men däremot så funkar det rätt dåligt när bilen blir för skitig.

Men det är ju inte värre än att man får stoppa handen i fickan och trycka på fjärren...
av PFA
Touchhandtag? Jag har små knappar med hölje av gummi som måste tryckas in och fungerar hittills utan anmärkning:

Bild

Det här med blockerat låsläge är lite scary kan jag tycka:

Bild
av KarlE
s6025t skrev:
KarlE skrev:Ser fjärrkontrollen annorlunda ut på något vis?
Det är 6 knappar på en fjärrkontroll med keyless 5 utan keyless fjärrkontrollen med keyless har en " i " knapp som talar om med ljusdioder om bilen är låst (grönt ljus) ej låst (rött ljus)
Är det någon som vet om den är större än den vanliga fjärrkontrollen?
av pergrein
Det är samma storlek på dom.

Med vänlig hälsning
Per
Användarvisningsbild
av Perra83
Japp PPCn blinkar och kvitterar precis på samma vis som bilen blinkar när man fjärrstartar värmaren (använder PCCn rätt ofta)

Touchknapp för låsning på bagageluckan sitter till höger om själva bakluckeknappen.

Låsa upp behöver man aldrig göra med touchknapparna utan det gör bilen så fort man nuddar handtagen. Fungerar väldigt bra hittills.
Användarvisningsbild
av corb06
Perra83 skrev:Japp PPCn blinkar och kvitterar precis på samma vis som bilen blinkar när man fjärrstartar värmaren (använder PCCn rätt ofta)

Touchknapp för låsning på bagageluckan sitter till höger om själva bakluckeknappen.

Låsa upp behöver man aldrig göra med touchknapparna utan det gör bilen så fort man nuddar handtagen. Fungerar väldigt bra hittills.
Man lär sig något nytt varje dag! Här har man gått och stört sig i flera veckor på att det inte fanns någon låsknapp på bagageluckan i onödan.. =)
Användarvisningsbild
av Perra83
corb06 skrev:
Perra83 skrev:Japp PPCn blinkar och kvitterar precis på samma vis som bilen blinkar när man fjärrstartar värmaren (använder PCCn rätt ofta)

Man lär sig något nytt varje dag! Här har man gått och stört sig i flera veckor på att det inte fanns någon låsknapp på bagageluckan i onödan.. =)
Så du har hittat knappen? Volvos lösningar är ändå hyggligt genomtänkta.
Användarvisningsbild
av SvenB
PFA skrev: Det här med blockerat låsläge är lite scary kan jag tycka:
Varför då. Om du inte vill ha det vid något tillfälle kan du ju avaktivera det tillfälligt i menyn.
Användarvisningsbild
av corb06
Perra83 skrev:
corb06 skrev:

Så du har hittat knappen? Volvos lösningar är ändå hyggligt genomtänkta.
Var nere och tittade nu men hittade ingen låsknapp på bakluckan... bara en stor öppnaknapp.
Plocka isär främre stol v70n

Tjena! Jag skulle vilja plocka isär för[…]

Laal bakgrund belysningar ska dimma ner in DIM/LS[…]

B230F går fett

Tack så mycket men jag fick ju inte nå[…]

Bakvagn V70 AWD _97

Sprängskiss: https://www.volvopartswebstore.c[…]