Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nicke7302
Hej på er,

Är det någon som har Aftonbladet Plus, och som vill dela med sig av deras test av "XC60 med snåldieseln" från förra veckan?

Tack på förhand!

/ Nicklas
Användarvisningsbild
av crumpets
Självklart är det inte tillåtet med piratkopiering så dela inte med er av hela artikeln. Sammanfatta med egna ord.
Användarvisningsbild
av crumpets
Att ladda upp en pdf från aftonbladet plus är piratkopiering. Duger det inte för dig så kan jag ta bort tråden.
Användarvisningsbild
av bem
De kommer testa XC60 i nästa nummer (nr 5) av auto motor & sport också om det är av intresse.

/Bo
av Linqid
Nicke7302 skrev:"Piratkopiering?!"
Eftersom inte ens självaste Flashback Forum vågar låta användarna lägga upp Aftonbladets Plus-artiklar har jag svårt att tro att det kommer hända här på JagRullar... :wink:
Användarvisningsbild
av 2013xc70
Dette gjelder den nye vea motoren.
image.jpg
image.jpg (43.13 KiB) Visad 5849 gånger
du kan rulle feltet for å se nederste linjer. Forbruket på motorvei og blandet er omtrent det xc70 aut awd ligger på.
Senast redigerad av 1 2013xc70, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av joel80
Väldigt intressant att det är mer än en 20% höjning (Från 0,44 till 0,54l/mil) av förbrukningen bara på att använda extravärmaren!
Jag kör alltid med den avstängd, känner inget behov av att ha den igång då jag anser att jag får värme rätt fort i bilen ändå. (Testat med och utan och temperaturen är uppe i samma gradantal efter 5km istället för efter 4 km när jag har den avstängd.)
Användarvisningsbild
av 2013xc70
joel80 skrev:Väldigt intressant att det är mer än en 20% höjning (Från 0,44 till 0,54l/mil) av förbrukningen bara på att använda extravärmaren!
Jag kör alltid med den avstängd, känner inget behov av att ha den igång då jag anser att jag får värme rätt fort i bilen ändå. (Testat med och utan och temperaturen är uppe i samma gradantal efter 5km istället för efter 4 km när jag har den avstängd.)
bruk av klima annlegget om sommerem øker forbruket mere enn bruk av diesel brenneren. Hevdes det i testen. Skal teste det til sommeren, i norsk-svensk sommer er det ofte unødvendig å ha det på.

Om du är ute efter mer oktan, så har[…]

Trasig Renault Scenic

När jag skaffade min R19 bodde jag i Ume&arin[…]

Dina frågor kan du också pröva […]

För vissa bilar kan man. Det gick för mi[…]