Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoV70NT5
Jag har v70 -06 med en Hu-850 med det stora högtalarsystemet ! Jag letar efter Bluetooth och streming av musik och har hittat en modul som heter Grom IPD3 är det någon som har några erfarenheter av denna och vad tycker ni i sådana fall om Grom-IPD3 är det något att satsa på ?
av llesrof
Jag har en likadan stereo men en annan modell på Grom-boxen. Jag har AUX och iPod-interface på min. Kort sagt så funkade den bra ett halvår, sedan stulade den som fan ett år och nu funkar den bra igen sedan ett år tillbaka. Jag hade problem med att stereon tappade kontakren med den. Jag har också lite störningar från generatorn men så vitt jag vet så är kablaget uppdaterat sedan jag köpte min.
av cronwall
VolvoV70NT5 skrev:Jag har v70 -06 med en Hu-850 med det stora högtalarsystemet ! Jag letar efter Bluetooth och streming av musik och har hittat en modul som heter Grom IPD3 är det någon som har några erfarenheter av denna och vad tycker ni i sådana fall om Grom-IPD3 är det något att satsa på ?
Jag funderar på samma produkt, jag har en V70 2003 med HU-603. Köpte du den eller hittade du en annan lösning?
av HSöder
Även jag funderar på att skaffa detta. Dock enbart med bluetooth, med möjlighet för aux etc. Grom-BT3

Ni som äger en Grom av valfri modell, funkar det bra? Enligt skribenten ovan verkar det vara tveksam funktion.. Vill gärna höra mer innan jag slänger iväg tusen spänn på något som kan vara skit?!
av cronwall
Nu har jag provkört ett tag och testat Grom AUX-3 med Bluetooth-adapter.
Först fick jag en trasig enhet som inte fick kontakt med bluetooth-adaptern. Den skickade jag tillbaka till carputer-shop som skickade en ny som fungerade. Jag fick dock stå för returfrakten.

Installation:
Jag följde den här videon. Verktyg som rekommenderas

Med den senaste versionen av firmware (15 -finns inte på groms sida ännu men de har mailat den) så är det möjligt att ringa med iPhone även om musik spelas över bluetooth. Man trycker bara två gånger på SCAN så aktiveras Röstuppringning/Siri.

I början hade jag problem med att CD-växlarläget inte aktiverades (CD-ERROR felet som man kan läsa om på nätet). Det problemet har helt försvunnit efter att jag tog loss radion igen och tog ur och satte tillbaka DIN-kontakten.

Betyg: Underbar funktion att ha i bilen. Känns mycket säkrare och jag slipper pilla på mobilen för att ringa ett samtal under körning.
Storlek bromsskivor fram T4 R-design

Vilken storlek ska det va på bromsskivor f[…]

Läckande retur V70 drive

Om du inte hittar en ny oring så tror att du[…]

Mätarn är i bott har 5 volt i kabeln til[…]

Är det inte på V50 som EVAP-ventil och […]