Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tuna
Hej.

Har ett avtagbart drag på min xc70 som jag nu tänkte köra utan ett tag. Har inget skydd att sätta för när dragkroken är borta så jag har lite funderingar kring detta.

Volvos original skydd är ju rent av ruskigt fult enligt mitt tycke, en stor kloss som är 3 gånger större än vad den borde vara.

Nu till min fråga finns det andra alternativ som är snyggare och mer minimalistiska ?
Användarvisningsbild
av SvenB
"Fördelen" med den stora "klossen" är att den skyddar elkopplingen också från att skitas ner. :)
av Tuna
Hej igen :D

Det är en 02:a som jag har så jag tror tyvärr inte att den mindre passar.
Ja visserligen är det en fördel med den stora som du säger SvenB vad det gäller elen.
Men jag tänker så här, med tanke på att det i princip inte är någon annan bil som har ett "jätte" skydd för att skydda kopplingsdosan utan den ligger vanligtvis "blottad" så kan inte detta vara något problem så där av prioriterar jag utseendet före.

Märkligt att ingen tagit fram någon annan modell till detta drag. ska kolla om man kanske kan göra något eget om ingen har fler tips.
Volvo V70 I motorlampa

Hej, Sedan några månader tillbaka lyse[…]

Byta stereo v50

Hej. Jag har en v50 flexifuel från 2006. […]

Tänk på att bilarna kommunicerar ö[…]

Lastat lite ved i den, några dagars för[…]