Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Smille
Hej!

Den blå plastbiten med texten "VOLVO" ramlade av från min V70 II -08:as ratt för några veckor sen. Förmodligen på grund av sol eller liknande. Ser sunkigt ut nu, tror ni det går att hitta en ny plastbit hyfsat enkelt och klistra på? Eller måste man byta typ hela ratten (för isåfall får det vara)?
Alltså den blåa biten i mitten av Volvo-emblemet på ratten, nu står det inte Volvo utan är bara slät metall under. (bifogar exempelbild för att vara övertydlig)
Bild
Ni FÅR NOG SKROTA HELA BILEN
Användarvisningsbild
av bem
Besök närmaste Volvobutik så kan nog reservdelsmannen skaka fram ett rattemblem, men kan hända de i sin tur måste beställa från nåt annat lager så inte säkert du får det i näven samma dag. Men ring så slipper du åka två gånger.

/Bo
Nu tycker jag det får va nog, hur tänker Volvo när deras varumärke ramlar sönder likt saab, har dom snålat in på lim? Kör förövrigt runt utan det blåa emblemet i fronten då det trillat av, har sett väldigt många 10:or utan, tänker nog inte betala en krona för att sätta dit en ny, dom får skylla sig själva. Kanske sätter dit ett nytt märke när man lämnar in den på service. :)

Jag skulle börjat med att kolla/byta batt.

Det sitter bara en vanlig MAP-sensor (3-stift) p[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]