Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Köpte en 240 idag och fick med 4-stegs-automat-lådan med tillhörande pedalställ, kardan mm, komplett för återställning till automatväxlat igen.

Känner inget behov av dessa saker, så tänkte sälja iväg dem.
Vad är ett rimligt pris att börja på tycker ni?

Bilen är en 244 GLE -84. Har gått 20800km nu och lådan ca 15 000km.
Ett problem med att sälja sånt är ju att du aldrig kan ge nån funktionsgaranti = lågt pris.
Automatlådor har ju aldrig stått högt i kurs tyvärr, synd eftersom just med 4-stegs är det trevligt :)

Dock fanns ju den lådan bara i två år med hastighetsmätardrivning (har dock för mig att det går att ta från BW55, undrar om inte Hilmer gjorde nåt sånt).
Jo så länge det handlar om en AW71 så går det utmärkt att byta ut "struten" baktill med tillhörande drev för att få drivning till hastighetsmätaren (ja eller tvärtom för den delen). Dock funkar det inte till AW71L (Lockup) då dessa är lite annorlunda innanför "struten".

Vad en automatlåda betingar för värde idag är omöjligt att säga, dom har väl aldrig varit nån större favorit för gemene man.
Ja att man måste ligga lägre i pris förstår jag. Har kollat på bildelsbasen/blocket och ska man köpa allt därifrån får man kasta fram 5-6 tusen om det stoppar. Har inte hittat alla delar där men hört från några att bara pedalstället är värt bra mycket.

Är då 2 rimligt i mitt fall eller kan man börja högre?

Känns väldigt svårt att värdera något sånt här...
På en -84 är det väl samma pedalställ oavsett, bara själva bromspedalen som skiljer.
Svårt att värdera då man inte alls vet hur efterfrågan ser ut, tror inte det är många som nappar på ett sk konverteringskit utan de flesta är nog i så fall mest intresserad av lådan.

Tror 2000 kan va rätt rimligt att börja på, med risk för att behöva sänka. Tror inte efterfrågan är så stor tyvärr!
Anliggande frambroms 740

Är det dessa glidbultar jag har? https://vp[…]

Såhär ser dom ut. Däcken är s[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Det ser ut så, jag hittade på Skandix […]

Udda specade bilar

En S60 T5 AWD MY21 med R-Design-exteriör och[…]