Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Såg en v70 på skroten som hade alu ringar runt mätartavlorna.

Jag har en 02 och har inte detta org.
Hur sitter de fast original på mätarhuset.
Och hur sätter man fast de på mitt mätarhus?
De sitter fast på den svarta plasten som täcker hela ytan mellan mätarna. Enklast är att flytta över hela den delen, som alltså inte sitter ihop med själva mätartavlorna.

Jag har inte provat än, med det verkar vara ett jätteenkelt jobb. Att pilla loss själva ringarna är nog krångligare. Jag gissar att de är limmade eller fastgjutna på plastfronten.
Grymt lätt jobb!
Försiktigt dra ut plasten som täcker mätarhuset samt övre delen av rattkåpan. Sen Fyra skruv en i vardera hörn på mätarhuset!
Lyft ut mätarhuset och släpp på klickfästena som håller glaset och det mörka partiet runt tavlorna, kontrollera så att färgfilter för blinkers och helljus sitter kvar sen återmontera i omvänd ordning, 10minuter max!

lycka till!
S6024t skrev:finns annars lösa ringar att köpa,har haft det i tre år,har för mig jag köpte dom av V-parts..
V-parts ringar ser ut att vara dels högblanka och något tjockare än originalringarna. Personligen ligger charmen i sådana här saker som kromlister och mätarringar i att de är subtila och inte sticker ut men ändå ger än snygg touch, men det är ju jag det. De kanske har ändrat sortimentet sedan dess, men de här är de minsta ringarna de hade: http://www.vparts.se/se/aluminium-matar ... -xc70.html

Du kan ju skicka in en förfrågan till m[…]

Tempmätare går i topp

Vid närmare eftertanke, Tempgivarsignalen g&[…]

Har fått till mig att hårdvaran ä[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Har en Subaru bensin/etanol/el driven med partikel[…]