- lör 01 feb 2014, 18:38
Hej nu behöver jag eran hjälp!
Ac/rec har blinkat när bilen startas, i förra veckan räckte det med att man körde ca 5km och startade sedan om bilen. Men den här veckan har det inte fungerat, fläkten är helt död.
Bilen är en 850 års -95
Ikväll hade jag bort sensorerna som sitter bakom kurvhandtagen på bägge sidorna, gjorde rent dessa med tops och lite luft. Återmonterade dom och bägge fläktarna snurrar.
Jag läste även ut felkoder från B1 vilket inte sa mig speciellt mycket.
1-2-6 kupétempsensor på passagerarsida, avbrott eller kortsluten till spänning
3-2-2 Spjällmotor på passagerarsida, aktiv för länge
4-1-6 kupétempsensorns aspireringsfläkt på på passagerarsidan saknar styrspänning
4-1-7 kupétempsensorns aspireringsfläkt på på passagerarsidan blockerad
4-1-8 Effektenheten saknar kontrollsignal
Hur går jag vidare med dessa felkoder & hur raderar jag dom, provade läsa dom två gånger i hopp om att dom skulle försvinna.
Tacksam för hjälp! Är bra kallt utan värme i bilen så här års :???:
//John
Ac/rec har blinkat när bilen startas, i förra veckan räckte det med att man körde ca 5km och startade sedan om bilen. Men den här veckan har det inte fungerat, fläkten är helt död.
Bilen är en 850 års -95
Ikväll hade jag bort sensorerna som sitter bakom kurvhandtagen på bägge sidorna, gjorde rent dessa med tops och lite luft. Återmonterade dom och bägge fläktarna snurrar.
Jag läste även ut felkoder från B1 vilket inte sa mig speciellt mycket.
1-2-6 kupétempsensor på passagerarsida, avbrott eller kortsluten till spänning
3-2-2 Spjällmotor på passagerarsida, aktiv för länge
4-1-6 kupétempsensorns aspireringsfläkt på på passagerarsidan saknar styrspänning
4-1-7 kupétempsensorns aspireringsfläkt på på passagerarsidan blockerad
4-1-8 Effektenheten saknar kontrollsignal
Hur går jag vidare med dessa felkoder & hur raderar jag dom, provade läsa dom två gånger i hopp om att dom skulle försvinna.
Tacksam för hjälp! Är bra kallt utan värme i bilen så här års :???:
//John