Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Nja, det blev väl sådär om man säger så...

Canicula fälgarna hade han färgmatchat skapligt. Det är en liten färgskillnad men inget jättetydligt. Otur som jag har satte däckfirman olika rotationsriktning på de likafärgade fälgarna, så jag kan inte sätta samma färg på samma sida ens. Får väl skifta dem så lika fälgar hamnar på samma sida - alltså betala för ytterligare montering och balansering av två hjul, hurra...
Spoiler »
Men Sleipnerfälgen har han verkligen färgat i helt fel kulör. Alltså, av med däcket igen och lacka om igen... ytterligare kostnader för montering och balansering, men ska försöka få reklamation alternativt reducerat pris på omlackeringen då jag anser att han gjort fel.
Han hade lackat alla tre fälgar i samma kulör fastän det var olika kulörer på Canicula och Sleipner, vilket han antagligen missat. Kan man bli tokig eller? :cry:
Spoiler »
"Nya" 17" vinterhjul på denna veckan :D

Bild

Håller som bäst på att köra in de sprillans nya Gislaved NordFrost 100, än så länge är jag nöjd med både ljudnivå och grepp. Bra grepp överlag både på snö, is och slask. Låter inte lika mycket trasigt hjullager som Hakka7:orna gjorde.
grillchips skrev:Härligt! Får man fråga hur mycket kompispris det var eller stämmer det någorlunda med verkligheten?
Har hört mig för och skulle tro att det landar på 1000 kr per fälg för lagning och omlackering. Kanske billigare om man gör alla fyra fälgarna samtidigt då.
Härligt! :D Så det blev rätt tillslut?

Jotack, våren får gärna komma. De senaste dagarna har vi haft kanonväder här i Stockholm inklusive idag (även fast det var lite kallare imorse) men solen är framme på en nästan klarblå himmel. Funderar på om man ska ta med sommarhjulen till svärisarna i helgen och tvätta om dom ordentligt i samma veva som bilen.
Det låter skoj grillchips, blev det nån fälgtvätt! Jag har tvättat 18" fälgarna som jag inte lackat om, har tänkt att polera och vaxa allihopa innan de åker på! (Behöver man polera nylackade fälgar innan man vaxar ?? :???: )

I övrigt funderat lite mer på bakluckan, blev inspirerad av nya Ocean Race V70 bilderna, vad tror ni om detta V60-stuket? Svart foilering tänkte jag mig då i första hand, och MY14 kromlisten. Photoshoppat.

Bild
Kromlisten kanske men absolut inte den svarta folieringen. Ser bara konstigt ut.
andreas_lofgren skrev:Kromlisten kanske men absolut inte den svarta folieringen. Ser bara konstigt ut.
Va? Det är det vackraste jag någonsin sett göras på en V70, mot för standardproceduren med sänkning och 23"-fälgar.

Xerent: Hur kan det se blått ut i dina nya blinkers baktill? Snyggt med Ocean Race-dimljusen också. Hade glömt bort att de fanns då man i vanliga fall bara ser R-design monteras. Kul att se lite nya grejer iallafall :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Jag brukar spänna in bultarna i skruvdragar[…]

Tack så mycket. Då kan ja plocka lite […]

Vilken packbox ?

Tackar 🙂👍 då beställer ja en sån

Bromsbelägg