Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hult462
Allt började med att jag var ute och spärrade med bilen, då gick säkring 6 till fuel pump och fuel injection. Bytte ut säkringen och den small av igen, testade då att sätta i en större säkring (25A) istället för (16A) säkring, den börjar glöda direkt och går av efter ett tag, förmodar att det är kortis någonstans och satt i en större säkring enbart för att kunna felsöka lättare. När jag rycker ut säkring 4 som går till förpumpen och lambdan så händer det ingenting med säkring 6. har testat att ryckat ur kontaktstyckena till både förpumpen och även huvudpumpen men blirfortfarande samma sak. Har följt varenda kabelhärve utan att hitta något. Har även testat att ryckat ur styrboxen och sedan malat men då händer det inget med säkringen. Det räcker med att vrida på tändningen så ser man att sakringen bognar sig och när motorn är igång så går den av. Någon som har några förslag? Tacksam för svar!!!
Anliggande frambroms 740

Är det dessa glidbultar jag har? https://vp[…]

Såhär ser dom ut. Däcken är s[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Det ser ut så, jag hittade på Skandix […]

Udda specade bilar

En S60 T5 AWD MY21 med R-Design-exteriör och[…]