Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
KnotVillage skrev:har prövat att kör med 2013A, W8.1 och IE11. Får det inte att fungera
Vad är det mer specifikt som inte fungerar?

Har du provat att köra adressen till VIDA i kompatibilitetsvyn i IE 11, eller köra IE i version 10 läge - tryck F12 eller välj i menyn Verktyg, F12-utvecklingsverktyg, och så väljer du där istället för "Edge (standard)" valet "10". Observera att inställningen bara gäller för den session du är i så stänger du webbläsaren och startar den igen så är du i Edge (=IE11) läge igen.

/Bo
Användarvisningsbild
av Octopussy
KnotVillage skrev:Så att allt ljus på bilen är släckt vid 0-läge. Cem-Programmerbara parametrar
Ok Tack.

Ni andra här i tråden använder ni DICE på tomgång eller med laddare?
av Jonas_latt
Octopussy skrev:
KnotVillage skrev:Så att allt ljus på bilen är släckt vid 0-läge. Cem-Programmerbara parametrar
Ok Tack.

Ni andra här i tråden använder ni DICE på tomgång eller med laddare?
Jag gör så här
Snabb felsökning = Bara tändning. Leka lite med vida = bilen igång
av timebandit
Nu har jag pillat extremt mycket med VIDA för att få det att fungera. I 2 dygn just nu.. Kände att jag behövde installera om datorn då det var så mycket skräp på den och att den var slö.
OS som var installerad då var Windows 7 Ultimate SP1 x64 med IE11. Har fungerat helt perfekt!

I fredags installerade jag Windows 7 Ultimate x64 SP1 med IE11 från start. Installationen av VIDA gick smärtfritt men visade sig att funktionerna inne i VIDA inte fungerade. Började uppdatera via Windows Update osv men det förvärrade bara problemen! Valde att göra om installationen och efteråt så gick installationen av VIDA kanon men ikonen ville bara inte bli GRÖN! Satans! Kollade loggarna på alla delar av VIDA och det visar sig vara JAVA problem med JBoss servern. Lyckades inte lösa problemet.

Tog min gamla skiva med Windows 7 Ultimate x64 SP1 med IE8. Nu fungerade VIDA direkt utan krusseduller.
Började sakta men säkert uppdatera IE8 till IE9 men där tog det stopp. Problem med VIDA igen.
Återställde med Acronis TrueImage. (Gör en backup vid varje förändring som man kan till vid problem).

Nu började jag verkligen tappa tålamodet och kontrollerade precis allt. Allt Java, .NET Framework avinstallerades. Endast .Net Framework 3.5 fick ligga kvar.
Avaktiverade brandväggen helt då den faktiskt blockerade Java ibland!
Uppdaterade nu till IE9. VIDA fungerar klockrent!
Tog en backup.
Uppdaterade IE9 til IE10. VIDA fungerar klockrent!
Tog en backup.
Uppdaterade IE10 till IE11. VIDA fungerar klockrent!
Nu gör jag en backup till...

VIDA är tydligen extremt kräsen när det gäller Java och .Net framework. Framework 4 och uppåt verkar strula till det rejält!

INGA andra uppdateringar är gjorda via Windows Update förutom Internet Explorer. När den nya backupen är klar så skall jag börja uppdatera allt annat i Windows Update (förutom det som har med .Net Framework att göra!).

Jag uppdaterar denna posten när jag är klar.

Så ni som har problem, installera om Windows med en äldre skiva som har IE8 på samt som INTE har .Net Framework över 3.5 och prova. Kör sedan Windows Update och uppdatera en version av Internet Explorer i taget.

EDIT
Nu är uppdateringarna klara. Allt fungerar precis som det skall.
Gjorde alla viktiga uppdateringar UTOM dem för. NET Framework...

Kan tillägga att det är VIDA 2013A som detta gäller.
Laddar ner 2013D nu som jag skall prova med om några dagar. Kanske är mycket problem åtgärdat om man har tur.

Nu skall en sista backup göras på en fräsch installation som man kan återställa till vid behov :-)
av nosisfun
Hej hoppas någon vänlig snäll själ kan assistera mej!

Installera Vida 2013A som följde med dicen på den stationära datorn och det fungera klockrent men det är lite omständigt att bära ut den så fort man skall läsa av felkoder!!!!!

så jag köpte en bärbar dator och installera vida 2013A på den med!!!
Men efter man läst ut felkoderna och klickar på fliken diagnostik så får jag ett pop up felmeddelande "kontakta din lokala helpdesk"

går alltså inte att se vilka felkoder man har :(

kör windows 7 pro och har pentium 2.2 och 4gb ram samt explorer 9

nån som råkat ut för samma fel?
av timebandit
Troligen för att det inte är samma grundstomme typ antar jag. Det är mycket som inte fungerar i Windows 8 mot Windows 7.
Antar att man kan jämföra samma problem med att byta instrumenthuset från yazaki till Vdo... Tror att Vida 2014 kanske kommer stödja W8 men tveksamt.
  • 1
  • 120
  • 121
  • 122
  • 123
  • 124
  • 241
Volvo som inte startar.

Hej Har en 245 årsmodell 90 som plötsli[…]

jag startar bilen. står stlla när jag g[…]

V90 Meka själv

Det är väl inga konstigheter med dessa,h[…]