Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Den "läskigaste" civilbilen patrullerade Stockholm-Arlanda i början av 90-talet. Det var en silverfärgad Ford Scorpio med barnstol till höger fram. Den kördes oftast av en kvinnlig polis. Den som manövrerade utrustningen satt bak i bilen.
Användarvisningsbild
av joel80
Sleeper skrev:
... och så är du ju en sorts amatörpolis också som du åker runt och filmar och tutar på folk som inte får till det ;)
Haha.. jag spärrar iallafall inte vägen för forttkörare eller försöker göra nått dumt mot folk som gör fel.. så riktig "privatpolis" hoppas jag ni ändå inte tycker jag är. Att jag hellre tutar på någon som kör galet i min närhet än bara svär och knyter näven i fickan tror jag inte är så fel. Jag visar att jag är där och det håller förhoppningsvis vissa från att vingla/körs in i mig. :)
Och kanske kanske tänker den föraren till och gör annorluna nästa gång. :)
kommer ihåg för nåt år sen, så var en av civilarna ute och körde runt, det roliga var att dom drog omkring en båt trailer med en båt på. och jag vet att det var en av civilbilarna, kände igen reg nr UZD som vi kallade den :lol: men tror dom skickat bort den nu, har iaf sett en på blocket som såg exakt lika dan ut och bokstäverna var UZD, men har glömt siffrorna, och det var en vit xc70 03-04
Sierra cosworthen som gick i stockolm tidigt 90-tal var ju en klassiker. Synd för de som bjöd upp den till dans....
Var det en Sierra, jag minns nog fel.
SvenB skrev:Var det en Sierra, jag minns nog fel.
Nej Sierran som åsyftas är väl youtubekändisen som blåste ifrån polisen på svenska landsvägar... En privatbil således.

Rätta mig om jag har fel..?
Sleeper, den gröna 'it's fun' sierran är en annan bil.

polisen hade en grå har jag för mig den var.
Såg en vit V70 med tonade rutor och en del extra antenner i Göteborg idag. Fast det som fångade min uppmärksamhet var den enorma takbox bilen hade. Har aldrig sett så stor takbox förut. Kör mycket på vägarna så någon borde jag ju sett. Stod brevid bilen vid ett rödljus, och med bra insyn från lastbilshytten kunde man konstatera att nog va det polisen alltid.
Motorvärmare

Har en V90 T6 Recharge tillverkad dec 2021. Sä[…]

Hoppas att någon vet exakt var den sitter oc[…]

Transmissionsolja till M66

ok, tack! Bara att köpa på sig tre lite[…]

Jämfört olika försäkringsbo[…]