Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tedmedh
Tja,

Hellyset tvärdog igår för mig. Inte ens den lilla blå lampan i instrumentpanelen lyser. Är det någon som har en idé på vad det kan vara? En lekman som jag har inte så bra koll på olika lösningar :)
Användarvisningsbild
av joel80
Säkringen?
av tedmedh
Får kika på detta ikväll och se om jag blir klokare. Kan jag höra om relät är trasigt eller inte? Jag hör inget klickande när jag slå på/av helljuset samt den lilla blå lampan lyser inte.
Användarvisningsbild
av joel80
Har du kollat så att det inte sitter några helljussäkringar i den andra säkringsboxen.. den under huven.
Användarvisningsbild
av joel80
Ok.. bäst att fråga i allafall så du inte missat nått enkelt. ;)
Användarvisningsbild
av Camel
Om säkringarna är hela och om inte den blå helljussymbolen tänds i instrumentpanelen så är det troligen helljusspaken som är defekt. Innebär även i så fall att "follow me home" funktionen uteblir.

Kolla denna tråd: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 9&t=100370
av tedmedh
Tack för alla tips, känns som att jag ska satsa på att köpa en ny spak. I den andra tråden (länkad) så står det att det lät som att något gick sönder för personen. Samma hände för mig, något knäppte till så jag köper en ny och håller tummarna för det.
Har dock läst att man måste ha en spak som är från exakt samma årsmodell som min bil (-07) stämmer det? :)

Du kan ju skicka in en förfrågan till m[…]

Tempmätare går i topp

Vid närmare eftertanke, Tempgivarsignalen g&[…]

Har fått till mig att hårdvaran ä[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Har en Subaru bensin/etanol/el driven med partikel[…]