Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av OC-RA
Dom är fina, men jag är lagd åt det lite äldre hållet, jag tycker deras CK är ruskigt snygg.
Kanske beror på att det sitter challange på snart sagt alla SAAB:ar. Men det är klart , köper du dom kommer jag ändra åsikt med en gång, man vill ju inte stå utanför.
Användarvisningsbild
av Bosa
OC-RA skrev:Dom är fina, men jag är lagd åt det lite äldre hållet, jag tycker deras CK är ruskigt snygg.
Kanske beror på att det sitter challange på snart sagt alla SAAB:ar. Men det är klart , köper du dom kommer jag ändra åsikt med en gång, man vill ju inte stå utanför.
Håller med om CK:n men den finns bara i 19" till V70N. RS-GT är ju riktigt snygg också men 11k för en fälg. :shock:
av OC-RA
Du får köpa en i taget, ser lite larvigt ut men man får väl lida lite. :cry:
Användarvisningsbild
av Bosa
Hmm...Ska jag vara ärlig så hittar jag ingen fälg som jag känner DET för, den som känns bäst hittills och mycket tack vare hållbarhet samt märke är BBS challenge. Men ingen av de fälgar jag listat når i mina ögon upp till OZ Canyon som jag hade bestämt mig för. Nä nya fräsha ögon, tips på fälgar med skaplig kvalitta tack. :)
av OC-RA
Det kommer ju alltid en massa nytt till våren , så det bästa är väl att vänta lite kanske.
Skulle jag köpa något nytt idag så blev det nog en fälg med svartlackat centrum eller en helt svart fälg, har även funderat på att lacka mina egna ASA i bilens färg(ocean race) men det kanske är för vågat , vi får se. En sak är säker i alla fall , man kan ge sig fan på att hittar man något snyggt så är det i högsta prisklassen.Lycka till.
av 740wennberg
alternativ. 2 eller 3 :)
Användarvisningsbild
av Bosa
OC-RA skrev:Det kommer ju alltid en massa nytt till våren , så det bästa är väl att vänta lite kanske.
Skulle jag köpa något nytt idag så blev det nog en fälg med svartlackat centrum eller en helt svart fälg, har även funderat på att lacka mina egna ASA i bilens färg(ocean race) men det kanske är för vågat , vi får se. En sak är säker i alla fall , man kan ge sig fan på att hittar man något snyggt så är det i högsta prisklassen.Lycka till.
Jo ska nog avvakta lite och se om det dyker upp nåt roligare framåt våren. Och nog är det så att de man hittar är dyra, har lyckats träffa in ett gäng med splitfälgar som är snygga men ett pris som inte är lika vackert. :D
av OC-RA
Min son jobbar på en gummiverkstad, jag var nere hos honom och han visade mig en skitsnygg fälg. Den var nog topp tre bland alla jag sett, det höll i sig ända tills han talade om att priset var 15000 kr per styck (19), jag kommer inte ihåg vad dom heter men dom skulle sitta på OCL:s M3 cls. Vi vanliga dödliga får väl hålla oss till lite mer moderata priser, annars kan jag kolla vad dom heter om du är intresserad. :lol: :lol:
av OC-RA
Det kom in en annons på blocket nyss, 4 st BBS CK 19" 18000kr. Kan det va nåt?
Användarvisningsbild
av Bosa
OC-RA skrev:Det kom in en annons på blocket nyss, 4 st BBS CK 19" 18000kr. Kan det va nåt?
Priset verkar ju ok men jag tänker hålla mig till 18" så jag avvaktar men tack ändå. :)

Om jag skulle behöva byta CEM, kan jag d&arin[…]

Om man ska vara petig så sitter laddaren i b[…]

nä, det luktar os lång väg, .Jag s[…]

Har V90CC och klossarna bak slits mera, efter 1400[…]