Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av ssskxk
Någon som vet om man kan se värden från haldexen online?
Kan man se signaler från ex broms, antisladd, handbroms som skulle kunna ligga och förregla att haldexen slår i?
av ssskxk
Fungerar inte..
Hylsan ok, hydraulpumpen bytt och snurrar, 12v finns till Haldexen (säkringar och relän ok).
AWDn har inte fungerat på ett halvår, men för ett par veckor sedan började slirlampan lysa då man svänger höger (abs givaren v. fram), den har blinkat utan anledning förut när man kört i hålor på grusväg. Skulle det kunna sätta AWDn ur spel?
Volvoverkstaden tyckte jag skulle byta tryckgivare och ventil i haldexen (eftersom det alltid var felet enligt dom), vet inte vad dom grundade det på då felkoden var 1a064, kommunikation CEM-DEM.
Det borde ju gå att se om givaren visar ett rimligt värde och om signal finns till ventilen att öppna/stänga?
Annars får man väl byta DEM boxen, men den är ju så dyr så det knappt är värt att göra på en bil som gått 30000 mil.
av BioElite
Någon som lyckats koda av sin bältesvarnare? Finns ju den funktionen i VIDA för S60 iaf. Men jag får bara ERROR och det går varken koda på eller av (den är på nu). Den lyckas inte läsa ut vilket värde det är och när man väljer koda av blir det error.

Jag har dock en 02a och har lött om min DIM enhet, kan det ha med det att göra? testkörning av DIM osv funkar men inte den funktionen.

Tack för svar!

EDIT: Allt annat funkar som jag provat, har VIDA 2013A
Användarvisningsbild
av Octopussy
Hur gör ni när ni arbetar med er DICE? Låter ni motorn vara i gång eller använder ni batteriladdare. För jag antar att om ni bara har i tändningen kan inte batteriet hålla speciellt länge.
Användarvisningsbild
av Ted68
Jag står i garaget med laddare igång hela tiden. Batteriet håller inte så länge innan bilen varnar för dåligt batteri utan laddare.
  • 1
  • 119
  • 120
  • 121
  • 122
  • 123
  • 241

Behövde byta bakre länkarmsbussning h&ou[…]

@fjohan82 , Kommer du köra 30 000 mil med […]

Visa din semesterbil(d)

Är ute på tur med vagnen, just nu i Nor[…]

Det där är ju absolut godkänt p&ari[…]