Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tedsvensson
Ni som hämtat era bilar nyligen - har ni fått dem i det nya vita transportskyddet?
http://www.vibilagare.se/nyheter/volvo- ... -nya-bilar

Fick ni själva "packa upp" dem som en julklapp? :lol:
Verkligen ett mervärde skulle jag tycka. När jag hämtade min stod den i bilhallen med en "Såld"-skylt på sig. Uppackad och klar. Har sett att vissa ÅF har något täcke över som kunden får dra av. Tycker leveransen är en stor del av nybilsköpet. Sånt höjer helhetsintrycket.
Användarvisningsbild
av Ted68
tedsvensson skrev:Ni som hämtat era bilar nyligen - har ni fått dem i det nya vita transportskyddet?

Verkligen ett mervärde skulle jag tycka. När jag hämtade min stod den i bilhallen med en "Såld"-skylt på sig. Uppackad och klar. Har sett att vissa ÅF har något täcke över som kunden får dra av. Tycker leveransen är en stor del av nybilsköpet. Sånt höjer helhetsintrycket.
Hos min återförsäljare så är det nog så att dom mer exklusiva bilarna som får ett täcke som kunden får vara med att lossa vid leverans.
Det är ju inte transportskyddet då.
Jag kommer ihåg hur besviken jag blev när jag köpte min första nya bil 2001, den stog ute i regnet när jag skulle hämta den.
En Volvo V40 då med ;)
av Raymond
Av en eller annen orsak er det kun Sverige og Russland som får t transportskydd mener jeg jeg leste et sted.
Användarvisningsbild
av crumpets
Ted68 skrev:
tedsvensson skrev:Ni som hämtat era bilar nyligen - har ni fått dem i det nya vita transportskyddet?

Hos min återförsäljare så är det nog så att dom mer exklusiva bilarna som får ett täcke som kunden får vara med att lossa vid leverans.
Det är ju inte transportskyddet då.
Jag kommer ihåg hur besviken jag blev när jag köpte min första nya bil 2001, den stog ute i regnet när jag skulle hämta den.
En Volvo V40 då med ;)
Den återförsäljaren hade jag inte fortsatt gå till.... Även en mindre exklusiv bil är fortfarande en riktigt stor summa pengar för en normal människa. Verkligen inget man ska fnysa åt och låta stå ute vid leverans i mitt tycke.
Användarvisningsbild
av tedsvensson
Ute i regnet lät ju inte som någon höjdare alls.
Användarvisningsbild
av MartinS
Farsan hämtade ut en skoda yeti i höstas, det upplevde han som en trevlig händelse med avtäckning etc. Tror enbart det har med handlarnas attityd att göra och i princip inget alls med bilens pris att göra.
Senast redigerad av 1 MartinS, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Jag tror att det är dom som köpt nya bilar privat som får täcke över sig tjänstebilarna struntar dom i att lägga på täcke sen kanske det finns något undantagsfall. :)
Användarvisningsbild
av Ted68
simonhalmstad skrev:Jag tror att det är dom som köpt nya bilar privat som får täcke över sig tjänstebilarna struntar dom i att lägga på täcke sen kanske det finns något undantagsfall. :)
Jag har köpt fyra nya bilar privat, så det måste skilja mellan handlare då. Inget täcke än så länge.
Sist jag var inne så såg jag en XC60 med täcke på sej, så jag får nog klara mej utan täcke denna gången med ;)

Min nya V40 är på steg 7 nu, så det inte så långt kvar tills man får hämta den :)
Användarvisningsbild
av Snowie
Min v40 hade täcke så fick packa upp den samt handlaren hade en 30min genomgång om funktioner osv.
Däremot min BMW kom på ett lastbilsflak och fick nycklarna utan att skriva på ett papper eller visa ID ;)

Jag tänkte byta ut tänddelar på mi[…]

Det blev en snabb vända i tvätthallen. B[…]

Här är, långt om länge, bilde[…]

Fälgarna skiljer inte mer än att de hamn[…]