Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av EddieLTT
Kör själv med rattlås som heter nått med megaclub som tydligen ska ersätta självrisken vid stöld dessutom. Läste nånstans att typ alla lås utom megaclub , nån dyrare abus och nån mer gick att få upp med och utan verktyg under 1min .... Tänkte sätta en dold brytare till startmotorn när jag får tid över man vet ju aldrig..
av Glidan
På min gamla 240 hade jag en dold brytare till tändspolen,men på min ngt nyare 740 vågar jag ej gå på spolen (Rex/Regina) utan jag gick på kabeln vid vxlådan (backspärren).Jag tänkte ej på startmotorn jag tror min brytning är kass om ngn går på den,Hoppas någon expert kan tala om vad jag skall bryta. Ex bensinpumpen,svänghjulsgivaren (vågar jag röra tändspolenspolen).
av Glidan
Jag vill gärna ha kvar min 740 jag får 5000 ifrån försäkringen om det händer.Men det kostar tid att hitta + 10000 +15000 rep innan jag blir någorlunda nöjd med nästa 740/940.
av Glidan
Nytt inläggav SA4AQS mån 03 feb 21:48:17

Kolla i ett schema så ser du att tändnings låset bryter spänningen till tändspolen och då kan du bryta kretsen efter säkringen.
Var detta ett svar till glidan.Jag skall kolla schemat(om jag har ngt).Kolla scheman är ngt av en överkurs,då det finns så många modeller Haynes bok har ju mest om 80-talare.Till min bil -92 är det svårt att hitta.Jag är hemskt rädd att sabba ngt som går hyfsat.
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Vad kan förra T5:an kostat milen? Kul du fr[…]

Har ingen aning dessvärre :-)

Volvo car UX

Jag saknar att kunna ställa in på halva[…]

Val av motorolja

Jag har kört min 745-a (B234F 16V) på B[…]