Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GreenTurtle
När jag startar min bil så startar även radion automatiskt varje gång (oavsett om den var på eller av när jag stängde av bilen). Finns det någon inställning som gör att radion är avstängd som standard?
Användarvisningsbild
av SvenB
Lite svårt att svara på när du inte talar om vad för bil och utrustning du har. :!: :D
Användarvisningsbild
av GreenTurtle
SvenB skrev:Lite svårt att svara på när du inte talar om vad för bil och utrustning du har. :!: :D
XC70 -14
Användarvisningsbild
av SvenB
Gå in i menyn och kontrollera om det finns möjlighet att avaktivera en eventuell autostart av radion. Har du kollat om det står något i instruktionsboken :?:
Användarvisningsbild
av GreenTurtle
SvenB skrev:Gå in i menyn och kontrollera om det finns möjlighet att avaktivera en eventuell autostart av radion. Har du kollat om det står något i instruktionsboken :?:
Självklart kollat bägge alternativen!
Användarvisningsbild
av SvenB
Då är det nog verkstaden som gäller, för visst måste man kunna slippa radion. :D
Användarvisningsbild
av joel80
Har för mig att min V70 MY13 kommer ihåg tidigare läget.. fast kanske bara gäller volymen.. räcker det inte att du bara drar ner den till 0? :)
Användarvisningsbild
av Perra83
Min -13 kommer ihåg hur ja hade stereon när ja stängde av bilen. Har ja haft stereon avstängs så kommer inte ens Volvo loggan fram i displayen när ja startar bilen. Låter som en bugg.
av Droopy
samma på V70 -12, radio avstängd = fortfarande avstängd då jag startar bilen igen. Kan aldrig tänka mig att radion ska slås på automatiskt.

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]