Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Droopy
Säger som malmstroem, det fins hundratals lagerbilar för omgående lev så något borde väl passa. Annars är det nog bara köpa en beggad.
av Primus
En ny bil som privatköp är inte alls förstahandsval. Och att köpa en lagerbil finns knappt på kartan. Om man ska ta smällen med värdeminskningen vill jag kunna bygga bilen själv. Själva poängen med att köpa ny bil enligt mig är planeringsfasen.. :lol: .

En begagnad är som man ser i tråden ett alternativ. Men som jag skrev i senaste posten söker jag efter alternativ. Hittar jag inga vettiga alternativ så får jag nog knalla iväg och köpa en begagnad.

Vad gäller leveranstid på nya bilar så kollade jag lite på BMW 3-serie GT och det var 4 månader...
Användarvisningsbild
av bem
Finns det inga lagerbilar än med Drive-E (VEA) motor i? Nog borde väl nån handlare beställt hem ett gäng med den nya motorn (Drive-E D4 alt T5)?

Visst är det kul att beställa en ny bil som blir byggd exakt efter egen specifikation, men många lagerbilar har rätt bra utrustning och säkert passande färger också så nog kan det väl vara värt att kika på vad som finns därute i lagren.

/Bo
av para
Jag beställde ny tjänstebil nyss och fick då erbjudande om att hyra en V70 AWD -13 för 4000:- per månad ex moms. Så kolla med handlaren om han har nån bil stående du kan hyra billigt ifall du beställer nytt.
av JohnB
simonhalmstad skrev:
Spoiler »
Det var ju lite det jag var ute efter, man betalar mellan 50-100kkr för mindre kosmetiska förändringar och att det kommit någon ny funktion på stereon... Nu är jag på väg rejält OT så ursäkta avsteget.

Tillbaka till topic så skulle jag heller aldrig ta smällen ekonomiskt med nyköp om jag inte fick precis den bil jag ville ha. Nu finns det ju som tur är några få som kryssar i alla rutor i bilbyggaren och byter bil ofta nog så att jag kan åka fullutrustade exemplar för rimliga pengar även om jag bitvis måste avstå lackerade lister på dörrarna :wink: .
av Droopy
Ähh, den ekonomiska smällen får man ju ta vid bilköp oavsett, och det är månadskostnaden man får se till, inte att du förlorar 200k på 4år.

Sedan är det ju underbart att slippa köpa en bil där någon annan gjort den första repan/bucklan + garantierna. För min egen del skulle jag köpa en V70 och tyckte att inredningen före my12 ( sensus ) var så ful så det fans inget val annat än att köpa nytt, det fans inget beggat och absolut inte bensinare, var än man tittade så var det diesel.

Men alla är vi olika och visst, köp en 3åring och behåll den 10år, det är ju bästa affären. 850in köpte jag för 115k då den var 3år ( långmilare 15kmil ) sålde den 9år senare för 22k, rep/service vet jag inet exakt men runt 60-70k på 9år.

Men alla är vi olika och det är ju
av Primus
para skrev:Jag beställde ny tjänstebil nyss och fick då erbjudande om att hyra en V70 AWD -13 för 4000:- per månad ex moms. Så kolla med handlaren om han har nån bil stående du kan hyra billigt ifall du beställer nytt.
Det där lät intressant! Tack för info.

Borde leda till skenade matpriser, saftig inflati[…]

OM RYSSEN KOMMER

Det har ju resten av världen vetat i år[…]

B230F går fett

Jag har felkoder för lmm och lambdan (ibland)[…]

Men är kabeln som strömtjuven satt p&ari[…]