Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zxcvbn
Hej på min Volvo S60 D5 2006 så tar det i , i innerskärmarna när man rattar fullt, 225 däck på 17",

Har läst mig fram att styrslagsbegränsare skulle fungera, men betyder det inte att bilen blir ännu osmidigare än vad den redan är,

Skulle det kanske funka med biltemas spacers?
av JE Jr
Har du 50-profil?

Mamma o pappa hade det på sin S60 förut, hjulen de köpt var från en S80 som har denna dimension och det tog i en hel del. På S60 skall det vara 225/45R17 då går det bättre, även om man säkert måste ha ngt större utslagsbegränsare än de minsta hjulen (195/65R15).
av zxcvbn
Tack för svaren! :D

Okej ska fundera lite på dem begränsarna, men tycker den är lite otymplig redan nu, men det kan man leva med dem få gångerna man måste åka in till storstan och parkera och trängas bland stressade folk,

Jajjamen jag har 225/45 R17, men tar som i ändå, har kollat och man ser att det nött bort lite färg också i innerskärmarna

Är en S60 Sport Edition om det har någon betydelse , den är nog lite lägre än en "Standard" S60
Användarvisningsbild
av Octopussy
Det finns ingen lösning på det här problemet förutom svarvade spacers, men detta är inte att rekommendera. Även med de kraftigaste styrstoppen kan däcken skrapa emot innerskärmen. Detta får man helt enkelt leva med om man har 225 däck. personligen kommer jag välja lite smalare däck nästa gång. Funderar själv på att byta till 205 och hoppas att detta löser problemet.
Användarvisningsbild
av Perc
Octopussy skrev:Funderar själv på att byta till 205 och hoppas att detta löser problemet.
Jag hade 205 på vintern och 225 på sommaren på min V70 2.5T -04, minns inte profilen men det var originaldimensioner för modellen, på 16- resp 17-tumsfälg.

Sommardäcken skrapade i vid fullt styrutslag men inte nog med det, den spårade hit och dit och blev fullständigt vidrig att köra så fort asfalten inte var slät som ett biljardbord. Med vinterhjulen blev det som en ny bil, man behövde inte sitta och brottas med ratten för att få den att gå rakt. Jag skulle aldrig i livet ha bredare däck än 205 på en P2-bil igen.

Du kan ju skicka in en förfrågan till m[…]

Tempmätare går i topp

Vid närmare eftertanke, Tempgivarsignalen g&[…]

Har fått till mig att hårdvaran ä[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Har en Subaru bensin/etanol/el driven med partikel[…]