Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CD_Sweden
Skall beställa en XC70 i dagarna, funderar på om man skall ta paketet med navigator och taklucka. (alt enbart taklucka och businesspaket)
Är det nya navigatorn med touchskärm man får? måste man ha en 3/4g dongel för att den skall funka.
Kör en del utomlands så den behöver funka utan roaming...
Har idag en Garmin navigator som funkar kanon. Så man är ju lite bortskämd, fartkameror trafikvarningar mm med automatik.
Eller finns det två olika navigatorer? RTI/sensus touch? hittar inte info på volvos sida, tacksam för svar.

Specen som jag kollar på är:
XC70 D4 man inscription silver, Buisness pro, Momentum, Sportpaket 4c, Skinn blont, Automatisk avbändande backspegel, laminerade rutor.
Användarvisningsbild
av Perra83
Navigering är inget som jag själv skulle välja till om det inte ingick i ett prisvärt paket. Navi är ändå bra att ha!!

Min fyra år gamla Tomtom presterar otroligt bra!

Hur en uppkopplad GPS fungerar utomlands var en bra fråga. Man vill inte få en räkning på all förbrukad datatrafik :???:
IGO (på Sensus Connected Touch) fungerar utan nätverksuppkoppling. Kartorna ligger på ett SD-Kort. Dock fungerar inte tex trafikvarningar etc har jag för mig då jag inte tror den använder TMC som vanliga RTI:n gör.

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]