Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av exituss
Börjar med att tacka pettson för hans diagnos, bytte tempgivaren för insuget, works like a charm :) varmt och gosigt mycket snabbare nu och felkoden är borta.

Nu lite småfel som uppstått, försöker nolla felkoderna, men den vägrar. Gör som instruerad i tråden om felkoder men icke, har lyckats förr för att tilllägga. Vad vill han mig? Och felkoden för motortemp för lång försvann utan nollning...

Lite oroande grej också, men kan vara dåligt minne hos mig, men kåpan till datorboxen vid felkodsläsaren är öppnad, tror inte den var det innan jag lämnade den för det pinsamma stiftbytet :D men, hade han någon nytta att öppna den ifall bilen vägrade tända?

I övrigt börjar det bli vett på den gamla... Vet inte än vad han/hon ska heta :) fler än jag som brukar döpa sina bilar?

Jaja, ha det gott alla :)
Ja jag brukar döpa mina bilar. Jag brukar ta ett namn som har namnsdag på en dag som har med bilen att göra, exempelvis leveransdagen.
av *pettson*
Fantasin med bilnamn verkar vara strikt begränsad när dom lämnas hos mej. Oavsett bil färg eller anledning så kommer alltid samlingsnamnet: Biljävel. Ibland FÖRBANNADE biljävel.. Det slår aldrig fel.
Jag brukar namnge mina bilar efter känsla, ungefär som ett nyfött barn, det känns bara rätt att han eller hon heter så.

T ex. Min första bil, som var en BMW 318i 86a, Ragn-hilde döptes den till, kändes som en Ragn-hilde när man körde den.
En Saab 90 döpte jag till Gudrun, eller ja, exet döpte den till Gudrun, det kändes så rätt för den, gammal tant. Ljusblå var den med.

Nuvarande vet jag inte riktigt... Har inte riktigt fått känslan än, men det känns som en hon... Lika knepig som en hon iaf :D haha
av rid54
Hade en Amazon med CEX i skylten, så det blev ju snart "Kexet" för den. Andra har också fått nåt med regskylten... En 960 som hängde med ett tag blev "Rasa" vilket är en språklig kullerbytta: regskylten innehöll DEW = "dagg" = "rasa" på lettiska (har lite känningar där). Tyvärr rasa' den ju tillslut oxå. Priusen fick heta Elektra, för den är (delvis) elektrisk...
Volvo xc60 2012-

Större chans att få svar om du frå[…]

Det enda relativt säkra motorvalet är 5-[…]

Visa din semesterbil(d)

Kul med Wien. Lagom varmt där nu? Blir det e[…]

Det är ecm och cem som tappat synkroniseringe[…]