Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av s60titanium
Hej allihopa, nu kör jag min första tråd här!
Jag ska lacka midjelisterna på S60:n, och fick lite inspiration att efterlikna den ljusgråa/silvriga färgen som V70 sport edition har på sina lister. Tänkte att det kunde vara intressant att köra något annat än samma färg som bilen. Vilken färgkod kan vara mest lik?
Och en annan fråga, främre dörrlisterna samt den lilla biten med blinkers som sitter på skärmen, måste väl vara samma på S60 och V70? De är ju exakt lika långa när jag jämfört med de V70 lister jag har liggandes.
mvh
Bild
Bild
Användarvisningsbild
av hollan
426 är färg koden
Okej, jag har tänkt plocka bort listerna och lämna in på lackering i veckan. Men jag har läst att dörrlisterna blir böjda när man tar bort dom. Är det bättre att köpa nya eller finns det något knep så att dom inte blir böjda?
av Tobzter
E du försiktig så blir dom inte böjda.Dom sitter rätt hårt med dubbelhäftande tejpen ett knep är att värma försiktigt med varmluftpiatol för på så sett göra limmet lite mjukare. .sen låta bilen stå i värme kvällen innan man ska börja

Du kan ju skicka in en förfrågan till m[…]

Tempmätare går i topp

Vid närmare eftertanke, Tempgivarsignalen g&[…]

Har fått till mig att hårdvaran ä[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Har en Subaru bensin/etanol/el driven med partikel[…]