Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av poscarjr
joel80 skrev:Med en VEA borde det gå att komma flera dl lägre vid pump än mina 5.6l.
Japp, flera dl lägre per 100 km ska/kommer givetvis gå...men inte per mil som jag först tänkte när jag läste det du skrev... :)
Användarvisningsbild
av joel80
haha.. nej per 100km såklart.. jag tror man med snål körning ska kunna komma ner till 5.0l/100km. :)
av Gunner
Har nu passerat 500 mil och då räknar jag ju inte att inkörningsperioden, är avklarad! Men det händer positiva saker redan. Näst intill 6 mil enkel till jobbet och för första gången visade datorn utlovad förbrukning. Hamnade på 0,37 och efter 54 körda mil på nuvarande tank, anger bilen 93,5 till tom! :) Landsvägssträcka på jobbresorna, annars blandat kompott i övrigt. Ja jag har tagit det lugnt till jobbet och snitthastigheten hamnade på 68 :oops: . Men om man betänker att det också ingår en hel del moddiga sträckor, på vägen. Så tycker jag det ser lovande ut för framtiden, minst sagt!

//Mats
Senast redigerad av 3 Gunner, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Perra83
Gunner du gör helt rätt i att ta det försiktigt. Skulle du ligga på lite så skenar förbrukningen men tidvinsten på ett par minuter är det inte värt.
av Gunner
BildBild

För alla tvivlare!

//Mats
Användarvisningsbild
av poscarjr
Tvivlar inte - men vad står det för tid resp. sträcka?
av Gunner
Ja vart lite suddigt där :) ! Sträckan är 58,8km å tiden ca 50 minuter. Sorry! :)
//Mats
Användarvisningsbild
av poscarjr
Bra jobbat.
Själv har jag knappt 70 km till jobbet.
Dit tog det idag 49 min (85km/h i snitt) med snittförbrukning på 0.50.
Hem hamnade jag i kö så det tog 58 min (72km/h i snitt) och snittet blev 0.49.
av Gunner
Hur många mil har du hunnit med? Skall bli kul att se vad som händer efter 1000 och på vägar som är solvarma och utan snöslask!! :) Du ligger ju dock och kör E4:an, som jag valt bort. Och som bevisligen inte ger så mycket högre fart (vintertid). Än gamla vägen. Som tar mig max 10 minuter längre tid, men lika lång sträcka! Så pass gammal att jag kan erkänna nördvarningen :D . Men tycker det är kul att se och slå rekord i de nedre nivåerna! :) . Med gamla D2:an inkörd, kom jag ner på på låga 0,3+ med samma körcykel. Som jag kommer fortsätta med, när det gäller jobbresorna! Annars drar även jag gärna på lite x-tra. När det gäller långresor och annat. Snittar gärna 130 ner till Lund tex. När man skall hälsa på dottern, eller på semestervägarna! Så jag är inte slav under min last!! :D
//Mats
Användarvisningsbild
av poscarjr
Jo, det blir E4:an för egen del. Skulle kunna ta gamla vägen upp till Järna åtminstone utan att tappa tid och kanske tjäna nån kilometer dessutom. Väljer dock bort pga den större risken att krocka med nåt vilt + sämre vägunderhåll/snöröj.
Kör också lugnt (men nog inte lika lugnt...) på resorna till och från jobbet. Flyter med och lyssnar på ljudböcker.
(Förr med dåligt ljud mha FM-sändare men nu med bra ljud via blåtand - fantastiskt.)
Har bara hunnit med 280 mil än så länge.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 39
Vi som beställt nya XC60

Hej, Jag har en fråga angående leveran[…]

Då blev det som vi skrev för ett tag se[…]

Ja det är bilar med Sensus och det är &[…]

... Förresten var hittar du värdena p&[…]