Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Det som saknas är de nedre dörrlisterna, men de kan eventuellt vara på gång. Då är exteriören helt klar.
Sedan är det enbart interiört såsom instrumentbrädan med de blåa mätarna, ratten, växelspaksknoppen, sätena och vattenfall/mittkonsoll/dörrhandtag.

Men det får jag se hur det blir med, instrumentbrädan kostar i runda slängar 2000 begagnad. Dyr men värd pengarna förstås, dock inga pengar jag har i dagsläget att lägga på det. Tillkommer även kostnad för en mjukvaruuppgradering hos Volvo för att få rätt miltal visat etc, annars visar den bara från den gamla bilen.
Då är jag mer sugen på ratten som går för drygt 1500 "ny".

Växelspaksknoppen är svår att hitta beggad, ny får man hosta upp drygt en tusing vilket känns onödigt mycket för en sådan liten detalj.

Sätena är förstås svindyra, jag vågar inte ens tänka på vad man skulle få ge för en NY uppsättning. Så de kommer jag inte byta om det inte dyker upp något liknande jag såg för över ett år sen, en snubbe i Örebro som sålde fram- och baksäten för 2500kr. Ångrar att man inte slog till. :D

Sen har vi handtagen och mittkonsollen osv. Snygga men jag tycker interiören blir för mörk med det paketet. Jag gillar hur aluminiumet "lyser" upp och bryter av i allt som annars är svart.

Så det är en bit kvar... Men jag sade heller till mig från början att jag bara skulle göra exteriören så resten får gå lite som det går.. ;)
Som en del vet så är mitt passagerarsäte ett bekymmer och jag tog igårkväll bort klädseln igen. Tanke var att hela dynan skulle loss men den sitter ju fast med en kabel för uppvärmningen osv.

Hur i hela helvete får jag loss den kabeln? Behöver jag lyfta loss hela stolen för att komma under och dra ut eventuella sladdar?
Haha! Ja, det är ju såklart ett alternativ, men vill ju inte behöva ful-laga det när den nya dynan ska på plats. ;)
Så lite så! Tråden var väl mer utförlig i början av mitt projekt men jag försöker ändå bistå med så mycket info jag kan. Om inte annat så får ju folk fråga så tar man det därifrån.

Det är som med tatueringar, har man väl börjat är det svårt att sluta. :D

Jag ser att du är från Skövde, du behöver ju inte outa dig helt och hållet om du inte vill men jag är uppvuxen i Skövde och bor sedan 7 år i Stockholm men familjen är kvar där nere. Ska ner vid påsk igen, då kanske vi rullar förbi varann. ;)
Förrgår: skalade kablar, måttade och satte på hylsor.
Igår: svor och drog kablar bakom vattenfallet, under vattenfallet, till 12V.
Idag: kopplade in det som skulle kopplas in.

Resultat? Ptja, ena var svagare än jag trodde (men behöver å andra sidan inte vara starkare, bra mood light) och de två andra var sinnessjukt starka.
Inspirationen fick jag från detta, från V70 MY14.
Bild

Men jag hittade ingen böjbar LED-list som var tillräckligt smal/tunn, så jag bestämde mig för att få hem ett par Halo-rings istället. När jag testade dom på mitt 14.4V-batteri från skruvdragaren så lös de ganska behagligt, det jag inte tänkte på var att batteriet nästan var urladdat vilket jag fick erfara nu när jag väl kopplade in allt.

Här ser man lite av mood lighten som är monterad bakom vattenfallet. Mobilkamera gör som vanligt ingen rättvisa för ljusbilden men ger ett hum om hur det ser ut.
Bild

Let there be light!
Bild

Såhär ser de ut, avstängda i botten av mugghållarna. Inte helt vackert. Jag hade hellre velat ha svarta ringar men med tanke på hurpass starkt de lyser så ska jag experimentera med toningsfilm framöver. Och även hur tidigare ägare har behandlat alu-panelerna.
Bild

Rakt ovanför, påslagna:
Bild

Här är de påslagna och bilden är tagen precis utanför dörren, då förstår man hur jädra mycket de lyser upp.
Bild

Nåväl! Nästa vecka kommer en uppdatering med sommarhjulen men först ska jag nervöst ta mig igenom besiktningen imorgon.
Tack! Hoppas innerligt att det blir bättre med lite toningsfilm/spray över ringarna, vill ju åt en mer diskret look som bara lyser upp själva mugghållarna, inte hela jädra bilen. :D
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 50

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]