Gelis skrev:Jag kan ju ha missat att läsa men är det i bak eller fram du håller på o river.
I bak sitter slangen i ett "stag" som går att släppa med en skruv i nedkant, ett måste för att komma åt.
I fram sitter det i en plåt med ett C-clips och här går det att komma åt nippeln, lite trångt men det går, skrev tidigare att jag gjorde det jobbet för några dagar sedan. Men det gick åt värme, hade varit stenkört annars.
Men du hade ju fimpat slangen då borde du ju få dit en 14 hylsa som greppar över anslutningen då har du ett bra mot håll när du ger dig på nippeln. Men säger igen VÄRME.
Det är bak som jag håller på. Jag har släppt staget, men det är väldigt trångt. Jodå jag provade med en lång 14 mm hylsa men jag drog runt den. Det var så lite greppyta på slangen högst 3 mm. Jag har en gasollampa som jag ska prova att värma med.
Det är väl nippeln som ska värmas och inte anslutningen på slangen???
Kan man i så fall verkligen värma nippeln röd utan att smälta bromsröret?
Nu är ju även nippeln något runddragen så det är svårt att få ett bra grepp. Bromsröret har även blivit något böjt (ganska skarpt) nära nippeln. Man får hoppas att det håller. När man monterar det nya bromsoket: Man monterar väl den nya slangen i oket först och sedan i nippel och på så sätt får man dit slangen utan att den vrider sig.