Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av awes
Bensinpumpen på vår 850 går inte. Bilen stannade helt plötsligt under färd.
Relä 103 är nytt men har ändå ingen ström borta vid bensinpumpen. (Provade att löda om orginalrelät innan vi bytte till ett nytt)
Och säkringen är naturligtvis kontrollerad och bytt för säkerhets skull

Förslag på felsökningssteg? Några typiska ställen man kan få kabelbrott?

Bilen går att köra då jag dragit en direktkabel från + till bensinpumpen, men jag ser detta som en tillfällig nödlösning tills vi hittat det verkliga felet.
Användarvisningsbild
av taxi
Hej! Inga andra problem med bilen? Tänker på tändningslåset. Klickar reläet/skickar det ut spänning mot pumpen? Har bilen immobilizer/startspärr? Ett larm kan koppla bort startmotorn, men oftast inte pumpen som startspärren gör. Mitt VGA II-larm tex kopplar bort startmotorn om larmet går. Inget larmstrul?
av awes
Nej, inget annat fel jag är medveten om i alla fall. Med direktmatad pump går bilen kanon.
Har inte kollat om relät verkligen slår och skickar ut ström. Hur gör jag det enklast?
Användarvisningsbild
av js1
Du håller på reläet och ber någon vrida på tändningen. Du känner klicket tydligt när det drar och släpper igen efter någon sekund. När man sen kör på starten ska det dra igen.
av awes
Ok skall testa att känna på relät. Och om det inte klickar, vad är bästa steg då?
Varierande laddtryck Volvo 940

6uur6u6r.jpg Man slår där pilen peka[…]

Volvo 440 Överhettar

Att det ryket vitt och droppar ur avgasröret […]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]