Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

En sak jag reagerat på om man spelar musik via aux så kan man inte byta låt med knapparna på ratten, då måste man ta upp sin mobil och ändra.
Aux är en "dum" kontakt, dvs den kan inget annat än att bara spela upp ljudet som telefonen spelar. Anslutning via USB eller Bluetooth funkar på ett bättre sätt.
Ja jag har ju AUX idag och visst är det bättre än inget men minst USB hade jag önskat. Att behöva titta bort från vägen för att byta låt eller ens svara på samtal är något jag i största mån vill undvika.
Så att kunna styra via ratten är högst intressant, men det fungerar alltså via USB? Också att koppla in och ur sladden (via AUX) är ju något som sliter förbannat på kontakterna så jag använder ärligt talat inte AUXen så mycket ens idag.

Denesfay: Det där är ju absolut en lösning, men prislappen Volvo tar för den där är helt jädra galen.

Och för att utveckla:
Är USB standard i något paket till V70? Tillsammans med AUX då, på V50 var USB ett tillval medan AUX efter ett par år blev standard om jag minns rätt.
Jag har en 2,5FT R-design MY11, uttagen maj -11, dvs precis innan övergången till MY12.
Vad jag minns var det inte std med HP-stereo, utan det fick man göra som tillval. Jag har för mig att USB kom med HP-stereon, men att AUX fanns redan på Performance.
Själv har jag en liten bluetooth-adapter kopplad till AUX, och det fungerar utmärkt. Den får ström från USB-urtaget intill.
Återigen kan man ju inte byta låt med knapparna på ratten, men ärligen så är det inget som stör mig, då jag har mobilen på magnethållare på ventutblåset ovan mittkonsolen. Bra för att se mobilen när man kör, samt för att kunna nyttja navigatorn i den - eller läsa mejl och spela quizzkampen i köerna. :)
Troligen är de flesta 2,5FT f.d. tjänstebilar, och de är utrustade till maxnivån 7,5 basbelopp. För mig innebar det en 2,5FT R-design med automatlåda, metallic och HP. Tillval motsvarande det värdet kan man nog räkna med att hitta på de flesta 2,5FT R-design MY11, troligen inte så mycket mer, men troligen med stor variation...
Hp är inte standard
Tyvärr är dom flesta företags körda ft rdesign ganska tomma på utr oftast röda eller vita med standard stereo och typ fast drag
Elstolar kostade 9000:- extra och taklucka fanns inte i några paket så den gick lös på över tio tusen:(
Min är eller var extra utrustad för 62000:-
Och de innefatta aut 16900 elinfällbara speglar 2500 sub tror de va 3500
Teknikpaket 11000 och det innehåller hp nyckellöst och abl delbart drag 9000 solfilm och 17 tums v-hjul där är säkert nått jag har glömt:)
Railsen var faktist gratis att välja bort så sådana har jag ej
Snacksalig:
Okej, då verkar det helt enkelt som att de flesta ändå valt till HP eller större iochmed R-design. Vilket är ett klokt val förstås. Om USB kom tillsammans med HP så vore det guld.

Jag har faktiskt prövat en period att ha en blåtandsdongel inkopplad men eftersom jag likt förbaskat var tvungen att plocka ur den då och då för att ladda (såvitt jag minns gick det inte att ladda och använda den samtidigt heller, Sony MW600). Sen har jag aldrig tagit tag i att skaffa en mobilhållare att montera på bra plats, den ligger ju så bra i mugghållaren. ;)

Det verkar vara gott om sådana som tjänstebilar ja, på gott och ont. Ofta uppe i 8-10k mil vilket i sig säkert inte är ett problem, jag intalar mig att en fd tjänstebil har servats noga enligt serviceplan. Och basbelopp säger mig inte mer än vad du förklarat. ;)
Min nuvarande V50 gick tidigare hos AstraZeneca till exempel. Men jag vill försöka hitta någon som gått max 6000. Den där ventiljusteringen vid 9000 vill jag dra ut på så mycket som möjligt förstås. :P
Förvisso så letar jag efter en manuell och spontant tycker jag man ser mer automatbilar som tjänstekärror.
Ventiljusteringen är nu mer bortplockad från service schemat
Jo med tanke på att vi lever på 2000 talet så är dom flesta bilar automat och jag kan inte begripa att folk vill röra runt i kake smeten vid vart rödljus;)
Jaså, är det så? Läste så sent som... igår, om ventiljustering. Kan dock inte minnas hur gammal tråden var men det var säkert kring 2012. Men du är 100% säker på att den är bortplockad?

Äsch, jag har haft mitt körkort i 2 år och tycker fortfarande det är roligt att köra manuell. Övervägde ett tag att faktiskt välja automat eftersom jag ändå har möjlighet att växla manuellt men nä, det är inte samma sak. Får kanske ta en provtur i svärföräldrarnas V70, är ju trots allt en automat T6. 8)
Jo jag är 100% säker det finns en färsk tråd om detta!
Jo en motorstark rolig bil gör sej i manuellt min trimmade mustang är manuell
Men punkt A till B / familje transportören skall ju vara automat haha jaja smaken är som baken:)
Skönt att höra, ska leta reda på den och läsa vidare, tusen tack för den infon!
Visst är det så och jag planerar ju (jag har redan köpt bilen i huvudet) ett besök hos Autotech så den får in steg 1 och då närmar sig 300hk på etanol. Då kan manuell vara trevlig. ;)

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]