Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hur långt kan man gå för att transformera en 01 V70n eller S60? Fram och baklyktorna borde ju kunna gå att byta till de betydligt snyggare klarglaslyktorna tycker jag iaf. Även 07ornas backspeglar med blinkers skulle se snyggt ut.

Sen stör jag mig på Volvos girighet att de inte erbjöd panel inlägg vid centerkonsollen och vid växelspaken förrän hos 05orna. Ett stört sätt enligt mig som påminner om att uppfinna hjulet igen då äldre V70 hade det! Så att bli av med plastigheten på dessa sektioner vore trevligt så det andas mer premium i bilen.
av grabb85
Alla har ju olika smak men själv måste jag säga att faceliftet blev väldigt lyckat och dom fick bilen att se lite nyare och fräshare ut det håller jag med om när det gäller utsidan. har själv bytt till nya backlampor då jag tyckte dom gamla va så tråkiga men mer än så blir det nog inte som det ser ut nu.

Sen det med panelinlägg runt växelspaken tycker jag är helt ok och kan va lite snyggt men något jag inte gillar är den fula listen runt stereon och klimatanläggning som enligt mig blir för plottig och har även ful form.

stör mig även på den nyare stereon då jag tycker det är smidigare med en ratt för att få fram sina sparade kanaler än dessa knappar 1-5 som finns på de nya, (pansionärs-knappar) brukar säga om dom.
av CANBus
du kan väl gå hur långt som helst, det är ju endast pengarna som styr det..
av lirsa
Sen kan man ju alltid byta bil, exempelvis till MY05 och uppåt ;).
av caradioa
Nu var ju tanken att man skull kunna slippa att byta upp sig till en 05a för dessa detaljer. Jag har ingen s60 eller v70 än, men spanar på dessa runt 110 000 SEK klassen. Jag vill byta ut backspeglarna, både fram och baklyktor, montera snyggt panelinlägg vid växelspaken.
av CANBus
räkna med att en hel facelift, och vad allt innebär kostar ca 100.000 kr.
av caradioa
Det skulle väl knappast kosta 100 laxar att få det som jag vill ha fixat? Framför allt är lyktorna viktigast, sen kommer interiören som jag nämnde
av CANBus
nej det du vill göra kallar ju jag inte en facelift, utan du monterar en del delar från en nyare bilmodell.
det kommer kanske inte kosta många kr, men facelift för mig är rubbet mannen.
Hur ska du få panelinlägget att bli bra, då det är en helt nytt tunnelfack??
av caradioa
Jo, hela rubbet hade passat fint, men det finns gränser vad man vill lägga ut. Så med andra ord blir det svårt att få till interiören såvida man inte tar till med sågen? :S
av Gatzone
CANBus skrev:räkna med att en hel facelift, och vad allt innebär kostar ca 100.000 kr.
Själv så håller man för närvarande på med en facelift till 05:an och uppåt :) har precis fått en färdig tunnelkonsol, baklampor, xenonstrålkastare (klarglas) bakspoiler, och det kommer garanterat inte att gå på 100 tusen som en person skrev här ovan.. Jag har lite bilder under galleri och projekt på Garaget.org, ifall någon vill spana, heter samma som jag heter här..!

Mvh Gatzone

Så var det dax igen.... https://www.di.se/n[…]

@Micce1980 , Brukar jag också göra.. b[…]

MartinS V60 D4 R-Design

@MartinS , Har själv dragit mig från[…]

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt to[…]