Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av BasRutten
Hej gott folk!

Jag ska byta instrumentbrädan på min V70, och jag undrar om det bara är att flytta över chassinummer och nita fast dom. Såg att det som sitter där nu har nitar som det står Volvo på. Behöver jag lämna in bilen på Volvo pga någon regel, besiktning eller så?

Tack på förhand.

Edit: Enligt en besiktningsman så är det inga problem med att byta ut den skylten. På Volvon så är det dom som sitter under huven som kollas.
Senast redigerad av 1 BasRutten, redigerad totalt 0 gånger.
av Tobzter
Hmm chassinummret sitter väl inte på intrumentbrädan..de är väl håll i intrumentbrädan där de sitter ?
Användarvisningsbild
av BasRutten
Bara att byta skylt innan montering.

Nästa fråga:

Jag funderade på att koppla ur airbagen på passagerarsidan då vi har barnstol. I den "nya" instrumentbrädan sitter det ingen. Ska jag strunta i att flytta över min gamla, och köra utan. Eller ska jag flytta över den och låta volvo koppla ur den? Går det att tala om för bilen att det ej sitter nån där med Vida/Dice?
av S6024t
du kan inte ha en panel som inte är tillverkad utan airbag och sätta i en airbag ..montera ett motstånd i stället så bilen tro att där sitter en airbag.
Användarvisningsbild
av BasRutten
S6024t, då blir det utan airbag. Nog bör väl instrumentbrädan passa i min bil? Jag har en 02a och den andra är en 01a. Vad ska det vara för motstånd? Behöver man åka in på Volvo och trixa med programvaran? Går det att göra nåt själv med vida/Dice?
Användarvisningsbild
av BasRutten
Eftersom det inte kommer att sitta en airbag där, så behöver man kanske bara sätta i ett motstånd? Det jag undrar är om nåt görs i själva programvaran i bilen? Detta borde jag kanske kunna göra själv? Eller blir det knas på besiktningen?

@EbbevonVolvo , Verkar vara en framtida popul&au[…]

Bilen offline

Min har tappat anslutning mitt på dagen p&ar[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Så är det. Filtret skall bytas efter 12[…]

@Nobby , Brukar finnas diverse skruvar i karossen[…]