- ons 29 jan 2014, 07:08
Jag håller inte med dig vad gäller "bevisfrågan". Det är ju ändå satt till 95% chans/risk att det just är vi som påverkar. Det är en sjukt stor risk att ta..Jo men dessa 95% kommer från FN:s klimatpanel. De anlitar och beställer de forskare och studier som stödjer deras sak. FN:s klimatpanel tar fram rapporter som är avsedda för politisk styrning, det vill säga hur man får folk att vilja betala så mycket som möjligt till staten. FN:s klimatpanel är ett skämt.
När det gäller det jag citerade så tror jag du missförstod mig.. eller jag dig från början. Det går inte att jämföra hur civilisationerna drabbas nu och då eftersom vi nu är ca 1500 gånger fler människor på jorden, vi är bofasta, speciellt vid kusterna. Är beroende av fungerande infrastruktur för t.ex mat-transporter till städer. Vad jag menar är att ett liknande scenario nu som då skulle få ofantligt större påverkan på människan. Om det nu också är så att det med största sannolikhet är vi som orsakar det borde vi väl ändå adressera problemet?Exakt. Vi har byggt en civilisation som är bräcklig och vi vill inte inse det utan söker lösningar på detta problem genom att tillskriva oss själva skulden för klimatpåverkan. Vi har byggt vårt bo i ett träd som kommer att falla. Det är ju en obehaglig tanke att vår civilisation sakta men säkert går mot sin utplåning.
"I didn't hear the question but the answer is aliens"