Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av svedan
Backa för tusan! En inkörd D5:a är toppen. Om den tar en dl extra spelar ingen roll, underbar att köra och perfekt med släp. Servas var 3000 mil. Och håller värdet. Glöm det där med FT utan kom med i dieselmaffian. Där är det riktiga karlar med hår på bröstet (+ mig). :lol:
av jpennerb
Aaaaaaalm skrev:Kan återkoppla lite, var iväg och kikade på en V70 2,5FT -10 igår. Det är precis vad jag ska ha! Jättefin gång och trevlig motorkaraktär! Just det exemplaret jag kikade på blir det inget med, men det beror mer på försäljaren än på bilen. Men nu vet man mer vad man vill ha. Det gör det hela lite enklare. Tack för svaren jag har fått hittills :)
Du får helt klart en trevligare bil för samma pengar, färre mil och något år nyare. Du skulle testat en D5 direkt efter du körde Ftn så är det helt galet vilken skillnad det är. På köpet får du en hel del pulver under huven! 8)

Det negativa är några kr extra per mil i bränslekostnad men det är värt det!

Säger bara, våga vägra diesel!! :lol:
av Petzzon
svedan skrev:Backa för tusan! En inkörd D5:a är toppen. Om den tar en dl extra spelar ingen roll, underbar att köra och perfekt med släp. Servas var 3000 mil. Och håller värdet. Glöm det där med FT utan kom med i dieselmaffian. Där är det riktiga karlar med hår på bröstet (+ mig). :lol:
Det både låter och luktar illa, dessutom blir det troligen dyrare totalkostnad för trådskaparen. Konstigt att många glömmer kapitalkostnaden när man väljer en diesel framför en i inköp betydligt billigare bensinare...
av jpennerb
svedan skrev:Backa för tusan! En inkörd D5:a är toppen. Om den tar en dl extra spelar ingen roll, underbar att köra och perfekt med släp. Servas var 3000 mil. Och håller värdet. Glöm det där med FT utan kom med i dieselmaffian. Där är det riktiga karlar med hår på bröstet (+ mig). :lol:
Att den servas var 3000mil stämmer inte om man bara kör 1500mil/år. Så att då ha en FT som har service var 1500mil blir då riktigt bra. Nu när även volvo har backat gällande ventiljusteringen gör nog att servicen för et FT blir billigare vs. diesel.
av Aaaaaaalm
Hej!
Kan återkoppla lite.
Det blev en 2010 2,5FT Summum med 7800mil på mätaren. Går mycket fint. Så nu ska det handlas lite delar för att få den lite roligare :)

Tack för hjälpen man fått :)
/Magnus
av mattish
Aaaaaaalm skrev:Kan återkoppla lite, var iväg och kikade på en V70 2,5FT -10 igår. Det är precis vad jag ska ha! Jättefin gång och trevlig motorkaraktär! Just det exemplaret jag kikade på blir det inget med, men det beror mer på försäljaren än på bilen. Men nu vet man mer vad man vill ha. Det gör det hela lite enklare. Tack för svaren jag har fått hittills :)
Helt rätt när man inte kör mer än ni gör!
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Grattis till bilen, tyst motor och skön gång, men den dricker som en kamel men det är det kanske värt om man inte kör så långt. :-)-)

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]