...

Moderator: Moderatorer

:D

Surt!! Men skönt att det inte blev värre skador.. Kul att du fick med det på film.. man märker hur lite som krävs för att man ska åka av.. Tur att du inte tokstyrde åt andra hållet när du märkte att du fick ner däcket i snön.. hade kunnat bli jobbigt med mötet om du hade fått lite släng på bilen.
Har det väl börjat dra i bilen så är det bara att följa med, svänga emot är nästan det värsta man kan göra.
Den mötande bilen stannade och backade till (hantverkarbil) och frågade om jag hade en lina, tyvärr har denna försvunnit för jag hittade den inte och då erbjöd han mig skjuts istället. Jag tackade artigt nej, jag ringer en bärgare istället :)
Den gick ner väldigt mjukt, så bärgaren drog bara upp mig på vägen igen så jag kunde fortsätta.

Ändå konstigt att inte fler stannade eftersom jag stod rätt ful till, det var en dam som stannade till och frågade hur det hade gått. I övrigt så var det ingen av de 40-50 bilar som passerade som stannade eller ens saktade ner...
Det där är inte särskilt roligt att råka ut för. Jag gjorde liknande en gång. Stannade vid vägkanten för att rensa torkarbladen. När jag ställde mig på passagerarsidan så sjönk jag ner till knäet. Helt plötsligt så föll bilen också ner. Då var det så packat så att snön orkade bära ett litet tag, men sen utlöste jag något. Det var rätt pinsamt att stå där med en offroadbil och inte komma upp ur diket :P

Folk stannar inte längre, vet inte varför. Stressade eller rädda för att man ska råna dom. Heder åt dom som stannar. Jag stannar för det mesta själv om det ser ut att någon behöver hjälp.
Blev irriterad på en långtradarchaffis igår.. Han förtjänar en egen film:

[youtube]id85CS9wdjY[/youtube]

Hatar det här sättet.. påverkar trafiken lååångt bakom. Skulle han i allafall väntat några mil skulle trafiken blivit glesare så det inte påverkat så många.
Ja.. LED-belysningen ligger och "blinkar" med en annan frekvens än shutter-speed är på vanliga kameror.
För ljussättning i TV-sammanhang måste man använda LEDs som är anpassade för TV.. som alltså inte blinkar i olika frekvens. :)
Brainy skrev:Sådär gick det till den enda gången jag kört av vägen med. Var plogat en skaplig bit utanför vägkanten och när jag höll ut vid möte så skar jag ner.

Hoppas bilen klarat sig förhållandevis bra även efter upptining Hilmer!
Jodå den klarade sig bra, tack för omtanken! :)
Fick montera tillbaks stänkskyddet höger fram, men i övrigt verkar den ha klarat sig.
Den skar ju ner och la sig väldigt mjukt tack och lov!

Har haft en jäkla otur på sista året, i våras körde jag på ett rådjur, sen blev jag prejad av en polack och nu detta. Är jäkligt tacksam över att jag ännu inte fått tummen ur för att byta höger framskärm för det är den som fått ta alla smällar... ;)
Gjorde "klart" Januaris sista klipp, nu när febern lagt sig lite och jag börjar kunna sitta lite vid datorn igen.

[youtube]jRKC49q68Hs[/youtube]

Hoppas på att friskna till tillräckligt för att kunna jobba lite i veckan och då blir det lite mer resande, och troligen mer roligt på film. :)
Korsningen på Kungsbron där bussen kör ut framför dig måste vara en av Sveriges mest kaotiska trafikplatser. Det känns som att alla ska svänga vänster från alla håll och därmed måste stå och vänta på varandra hela tiden. Går förbi där varje morgon.
  • 1
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 356

Hade samma problem och fungerade prima! Tack och b[…]

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]