Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Perra83 skrev: Nej inte köra med släckt det var det inte tal om! 0 är för mig ingenting alltså släckt belysning.
Släckt belysning har man när bilen är avstängd. Så fort bilen är i rörelse skall lagstadgad belysning vara på. Att möjliggöra att bilen körs utan det, tycker jag är fel. :wink:
Användarvisningsbild
av MartinS
SvenB skrev: Släckt belysning har man när bilen är avstängd. Så fort bilen är i rörelse skall lagstadgad belysning vara på. Att möjliggöra att bilen körs utan det, tycker jag är fel. :wink:
Du brukar väl förespråka DRL? Det är ju precis det som den skitlagen möjliggör och medverkar till.

Jag har aldrig i hela mitt vuxna liv sett så mycket bilar utan riktig belysning i mörker som jag gjort de senaste två åren.

/Martin
Användarvisningsbild
av SvenB
Det enda jag förespråkar är lagstadgad belysning.
Användarvisningsbild
av mobe
I bilar som har autoläge så borde inte läge 0 få finnas just pga att det kan bli fel i skymning/mörker.
Användarvisningsbild
av Perra83
Läge 0 kan ja ha nu på vintern när ja varmkör, -20 eller nått då vill ja spara på mitt lilla batteri.

Sitter jag i bilen och knappar så behöver jag inte lysa upp min omgivning.
Användarvisningsbild
av mobe
Om jag räknar bort autoläge så skiljer det på läge 0 & 2. På läge 0 lyser enbart DRL oavsett dagsljus/mörker. Vrider jag till läge 2 så lyser allt.
av mattish
zaonline skrev:Jag har fortfarande inte klurat ut skillnaden mellan 0 & 2. Det lyser och beter sig på samma sätt både invändigt och utvändigt.
På 0 så svänger inte strålkastarna om du har den finessen. Annars ingen skillnad.
Användarvisningsbild
av MartinS
mattish skrev:
zaonline skrev:Jag har fortfarande inte klurat ut skillnaden mellan 0 & 2. Det lyser och beter sig på samma sätt både invändigt och utvändigt.
På 0 så svänger inte strålkastarna om du har den finessen. Annars ingen skillnad.
Det är nog från my12, innan dess finns ju separat knapp för abl.

Lyfter en gammal tråd då det nu eventu[…]

Tinol löste du felet?

Transmissionsolja till M66

Det jag med säkerhet vet är att det st&a[…]

Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&ari[…]