Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Markos67
Hej , Vad sitter det för lampor på extra lyset på min v60 ? H1 , eller .. Är det nån som konventerat till xenon lyse ? tips .. ? är dom dom övervakade ? typ att det blir larm om en skulle gå sönder ?
Marko
Senast redigerad av 1 Markos67, redigerad totalt 0 gånger.
av perhall
H1 var länge sen... de heter kanske HB7 eller HB9 (samma lampa men olika effekt, 55 resp. 65W).
Flera har lyckats xenonkonvertera, vet ej om det finns specialsats för Volvo som är särskilt anpassad och lätt att montera.
Sen tror jag inte att extraljus är rätt beteckning utan helljuslampa, eller möjligen extra fjärrljus/extra helljus.
PH
av perhall
Det står i instruktionsboken. Men notera att alla HB-lampor är utbytbara och att de tsf från t ex H1, H2 och H3 (som har helt olika sockel) har samma sockel men olika effekt.
Användarvisningsbild
av Perra83
Jo helljus som det har hetat sedan den uppfanns kallar Volvo numera för extraljus. Måste ha bytt namn typ när halvljuset började vinklas upp tillsamman som helljuslampan tänds.

Tycker att det är rätt bra ljus i nyare Volvo så länge som dom är rätt justerade.

Och jag ska kolla växellådsoljan, ha[…]

Rivit ut mittkonsolen, rengjort nya R-Design inred[…]

Hej! Det är så att mitt vänster h[…]

Broms höger fixas aldrig

Klurigt nu när både Thansen och Biltema[…]