Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Ops.. 150km/h innan Farsta? Tur att farbror blå inte såg på.. dom brukar ju stå där under avfarten mot Tyresö rätt ofta.
wissel skrev:Hmmm, inget bra iaf. Blev förbannad på RV 73 då det var liite för många sniglar
som låg o tvärade. ( = 70-80 km) Så det blev Gasen i botten o innan jag visste så hade jag 150 knyck,
visserligen helt tomt flera kilometer framåt men ändå...ruggigt korkat.....av mig. :-(

Tycker att "folk" alltid kör som sniglar på 73:an. Skönt att det blev en motorväg tillslut. :D
Monterat R-designpedaler. Jag som "lovade" mig själv att lämna insidan orörd. :(
Volvo264GLE skrev:
Hygglo skrev:Någon som vet var man kan köpa plast panelerna som sitter på dörrarna samt insynsskyddet under kofångaren bak till 240?
På Volvo butiken klia han sig i huvet och mumlade om att det var utgånget.. :/
En Volvofantast berättade för mig för någon månad sedan att han var lite ledsen.. Plastpanelerna på dörrarna hade utgått :cry: Så Volvohandlaren har nog rätt :wink:

Annars kan man väl ta en tur till skroten..
Om du menar dörrfickorna så har CVI börjat nytillverka dessa, kostar ju en slant men svåra finna hela på skroten, kolla Tradera där fanns
har jag sett ibland och plåten bak fanns med på Tradera häromdagen
http://www.cvi-automotive.se/
Användarvisningsbild
av SvenB
grillchips skrev:Monterat R-designpedaler. Jag som "lovade" mig själv att lämna insidan orörd. :(
Varför lova något sådant :?: Det är ju där och din familj sitter :!: Utsidan är ju mest för de som ser dig komma "glidande" :D
Till och med jag har R-designpedaler, men dom satt i bilen från början (Classic)
SvenB skrev: Varför lova något sådant :?: Det är ju där och din familj sitter :!: Utsidan är ju mest för de som ser dig komma "glidande" :D
Till och med jag har R-designpedaler, men dom satt i bilen från början (Classic)
Mer mekaniska saker som kan gå fel där. ;)
Men mest är det egentligen för att de sakerna är dyrast, instrumentpanelen och ratten till exempel. Bara växelspaksknoppen går ju på kring en tusing vilket är sjukt omotiverat dyrt i min värld.
Tyvärr så gjorde jag själv inget för min bil idag, men däremot gjorde hon mig fattig istället. Pga en mindre stenig väg och det jävla sportchassit på biljäveln så lyckades hon sabba oljetråget. Hon började blöda så det fick bli bärgare. Som tur var så älskar jag min bil oavsett och har givetvis helförsäkring med hyrbilsförsäkring genom Volvia som gav mig en V60 D4 av årsmodell -13 i utbyte under tiden som pärlan är på Volvo för lagning :) Men när hon kommer hem ska hon få en tvätt :)
Tvättat av 740in med hetvattenhögtryckstvätt så den blev som ny trots bara 10 minuters jobb.

Sen besiktning efter det. Blankt papper inte ens något "bra att veta" trots 53 000 mil på mätaren och servad bara en gång på senaste 10 000 milen och det var 5000 mil sedan, lite annan kvalitet än dagens bilar :)

Det får firas med en kvällssväng med V70in som dock inte är lika komfortabel men ganska fin att åka med ändå, bättre stereo bland annat om man nu vill lyssna på det. Sen är det lite roligt att åka på vintriga slingriga småvägar med ABL :)
  • 1
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 1912
installera dragkrok

Kollade på skroten och det finns två m[…]

Om Din bil halkar till så kommer också[…]

Ja det är inte helt enkelt, för det m&[…]

Olika typer av växellådor