Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Innan min far slutade köra bil av åldersskäl såg jag att han hade nytta av handtaget i taket för att rätta till sin sittposition bakom ratten. Så för den som är lite stelare i kroppen kan nog handtaget vara nyttigt, även vid förarsidan.
börne skrev:Bättre med original glasögonhållaren där. Den har man ju nytta av.
Annars är det ett perfekt ställe att ha pennor på. :) Har bara haft solglasögon där första dagen tillbehöret monterades men då jag oftare använder pennor och de ligger nära och bra där så samlar jag pennor där numera. :)
WannabeeGBG skrev:Nu har jag inte läst allt med risk för att kanske nämna det igen, men vingen på bagageluckan som vissa V70/XC70 har. Jag tycker min bakruta blir mer skiten än rutorna på andra bilar som inte har takvinge. Tur det blir en ny bil om tre månader där den saknas.
Haha.. Jag har precis satt på en vinge.. Dock tycker jag inte att det gjort någon större skillnad.. Förutom att jag tycker bilen ser trevligare ut. Men skitig ruta fick jag innan också.. Kan tycka att det ev. är liiite mindre nu. Men det är rätt svårt att jämföra då väglaget ju inte är exakt samma som tidigare.
GustavE skrev:
Sunschreem skrev: Däremot S/S funktion är i min mening hopplöst :P
Håller verkligen med. Vilket skit!

Fint nu när det är under 0 grader och man glömt trycka ur funktionen. Då håller den igång ändå.

Miljönissarna kunde gärna få ha det, men för oss andra borde det vara valbart att stänga av konstant i någon meny. Det är så illa att när jag närmar mig ett rödljus med någon av mina andra bilar är jag orolig att den ska lägga av. Så måste jag tänka i någon sekund för att lättad komma på: Just det sånt där skit har inte den här bilen, va skönt!

Har sagts på forumet här att då gäller inte miljögodkännandet längre. Men skulle det va på det viset skulle dom ju få plombera fälgarna också så bilen inte råkar dra lite mer så jorden går under om man råkar sätta dit bredare hjul.
:)
Vad jag fattat så ska man kunna stänga av den? Ska väl inte påverka miljögodkännande tbh.
Nja.. du kan bara stänga av den tillfälligt. Varje gång du startar "om" bilen så aktiveras det igen.
Om inte S/S-funktionen är med går den inte igenom EUmix-testen, som simulerar stopp vid t.ex rödljus och så under sin rundtur. Det här har fått S/S-funktionen att få lite väl stor påverkan på EUmixen då stillaståendet är förhållandevis långt och inte motsvarar normal körning annat än i vissa extrema stadsmiljöer.
joel80 skrev:
Haha.. Jag har precis satt på en vinge.. Dock tycker jag inte att det gjort någon större skillnad.. Förutom att jag tycker bilen ser trevligare ut
Men det är väl därför man sätter på vinge. :!: :D
Jag satte på vinge för att få bilen att se trevligare ut.. (Jag har aldrig varit fåfäng, men nu får jag chansen att ta igen det lite..) ;)
Jag visste redan genom forumet här att effekten för nedsmutsning var marginell.
Samma här. Jag har under lång tid tyckt att "blingfälgar" och vinge varit onödiga och för de fåfänga, nu har jag både och. Det gör en stor skillnad i "välbefinnande". Varför fixar man boendemiljön och inte transportmiljön. :?: :-)-)
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 40
Halvljus

Halogen eller Xenon?

Välkommen ut i trafiken

AC. När ni står stilla, är kylfl&a[…]

Hej. Noterat att över hela hastighetsspannet […]