Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har helt lyst interiør i min XC70, lyse seter og ratt. Er rett å slett nydelig.
Ulempen er jo at skit vises veldig raskt..

MEN, bedre at skiten vises, slik at man kan fjerne den, i stedet for mørkt interiør hvor det ikke vises og dermed sjelden gjøres rent :) for uansett farge så blir det skittent
DIgitalt kombiinstrument med 8-tums tft skärm, jobbigare för ögonen att kolla på + har tröttnat på dom delvis.
MartinS skrev:Ljus ratt och knopp rockar, det är så snyggt till en ljus inredning tycker jag. Om man inte är en lortgris (eller har bilen som ett rent arbetsredskap) så räcker att ta torka av dom med skinnrengöring ett par gånger om året, tar 2 min... Jag älskar ljusa inredningar.

/Martin
Håller med dig, även om jag inte vågat mig på just ljus ratt och knopp. Med mörk klädsel är ju snarare risken att man bara torkar av synligt smuts, läs damm och bôs, och att klädsel, ratt etc är konstant smutsigt.
MartinS skrev:Eluppvärmda spolarmunstycken, jag har aldrig haft det förr och de har aldrig under de 22år jag kört bil frusit.

/Martin
Det gör dom varje gång jag åkt från snöblandat till norra sverige och det frusit på. Något jag lätt kommer ha ögona på!

Däremot S/S funktion är i min mening hopplöst :P
Sunschreem skrev: Däremot S/S funktion är i min mening hopplöst :P
Håller verkligen med. Vilket skit!

Fint nu när det är under 0 grader och man glömt trycka ur funktionen. Då håller den igång ändå.

Miljönissarna kunde gärna få ha det, men för oss andra borde det vara valbart att stänga av konstant i någon meny. Det är så illa att när jag närmar mig ett rödljus med någon av mina andra bilar är jag orolig att den ska lägga av. Så måste jag tänka i någon sekund för att lättad komma på: Just det sånt där skit har inte den här bilen, va skönt!

Har sagts på forumet här att då gäller inte miljögodkännandet längre. Men skulle det va på det viset skulle dom ju få plombera fälgarna också så bilen inte råkar dra lite mer så jorden går under om man råkar sätta dit bredare hjul.
:)
Jag förstår inte alls varför folk stör sig på S/S-funktionen. Tycker den funkar jättebra och saknar den nu när det är kallt. Den gör ingen skada och man kommer inte igång saktare.. Har man manuell växellåda är det lätt att hoppa över den också.. bara att strunta i att lägga ur växeln när man stannar.
Handtaget på förarsidan är nog inte till för att hålla sig i när man kör. Min uppfattning är till för att lättare kunna stiga i och ur. Om man vill hålla i något när man kör, tycker jag att ratten är bäst :D
Användarvisningsbild
av joel80
Jag har också bytt ut det handtaget mot glasögonhållare. :) Perfekt att alltid ha solbrillor nära.
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 40

Det är så det ska fungera och anledning[…]

Kan inte låsa upp dragkroken

S40 2009 Låset till dragkroken kärvar. […]

Kullagret där rattaxeln går in i styr[…]

Är väl ingen adaptiv farthållare[…]