Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
På Saab med eLSD byter man var 3000:e mil tycker jag mig ha läst mig till.
av polarnallen
Japp så är det...Inte byta olja varken i haldex eller växellåda enligt Volvo....helt jädra sinnes.... De hävdar att det inte behövs,men varför rasar skiten då,jädra skräp....på 10000 mil var det ventilpaketet i automatlådan och nu 12700 mil är det haldexen....Jag tycker det är urdåligt att de inte ens på nåt sätt pockar på uppmärksamhet av ägarna att det kanske är läge att byta olja,iallafall påpeka att det bör göras...Kasst :evil:
av zews100
Nä det känns som om volvo tappar lite iaf för mig men funderar nog trogen som man är att skaffa mig en ny tjänstebil och det lutar ut en xc60.. Men undrar fortfarande om nån vet EXAKT oljespec på SAMTLIGA oljor i ALLA axlar ink Haldex?? gärna mängd också. Haldex olja fanns ju på mekonomen för 250 spänn för en tub som enligt utsago ska räcka för ett byte. Finns det nån här på forumet som har gjort det på en volvo med Haldex gen4 som kan berätta hur :roll: filtret bytes vart det sitter osv??
av polarnallen
Volvo skulle ha 1500 kr att byta olja i Haldex,kanske kan vara värt det istället för att böka själv :wink:
Men i vårt fall så hjälper det ju inte att byta olja då oljudet redan är där,så det är renovering eller byta till nytt :cry:
Jag har tröttnat rejält på Volvo och kvalitén som försvann med 940:n,då slutade Volvo bygga kvalité efter den bilen......Men jädra go bil att köra med fin komfort iallafall :D
av zews100
Kan hålla med ovan talare att det kanske kommer ifrån Bakaxeln..Måste kontrollera det när jag kommer hem..Hissa upp skrotet på pallbockar ovan graven och lyssna lite till..Men hur det än är så vill jag byta i alla andra axlar..En nojja man har som gammal mek..Men oljud är det hur som helst och jävligt irriterande. Lika vill jag byta i automaten men det måste jag ha en dator till så för det måste man väl lämna in skiten igen..Börjar faktiskt bli drygt. Såg föresten när volvo böt hjullager att en bakfjäder var av..Den första på en xc70 sa de...En ny har gumman hämtat så bara att byta i helgen suck
av krialn
Tjena. Det finns en bra verkstad I Kungsbacka som byter pinjonhlagret I slutväxlen för under 20". Sanders Bil & Service heter firman. Sander är väldigt bra att ha att göra med!
Elpriset

Det blir alltså 19hk som den snurran skulle […]

Japp ECM ligger nere från det att man st&a[…]

Jag rengjorde givaren eller iallafall gallerspring[…]