Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
SA4AQS skrev:Han menar nog databoxen för tändningen som sitter ovanför i pedalstället till höger har jag för mig.
Japp. Den sitter ovanför gaspedalen ungefär. På bilar med AC sitter där en box till vänster också.

Mvh
Lennart
av purpledodi
Ok. Gissar att det är feting noga att man får tag i en med exakt samma nummer osv? Inväntar leverans av en annan fördelare som jag ska prova i samma sväng. Så har tagit 2 dagars paus från felsökningen
av purpledodi
Fick hem den beggade fördelaren idag. Rotor å allt satt på den. Så jag bytte helt sonika ut allt mot den. Bilen startade direkt. Halleluja!

Iofs vet jag inte specifikt vilken del som var felande. Men den lever iaf
Du tänkte på den nya hallgivaren? Ja det är ju ingen omöjlighet. Jag skrev upp färgerna osv innan jag tog bort den gamla. Men jag har en tendens att flumma till det i skallen när jag är stressad.

Värsta vore väl om de var rotorn som var trasig fast man inte kunde se det. Lagt ut runt 2000kr för att få till felet när det kunde kostat 50kr liksom. Knappt man ens vill ta reda på det. Känns bättre att det ska va att jag förstörde den nya hallgivaren
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Slutfaktura från Mercedes har kommit så[…]

Val av motorolja

Det där med oljor en underlig följetong.[…]

Den stora annons-tråden

@fjohan82 , Ja jösses, kan bli nästa &q[…]

Fått hem paketet från Aeromotors med n[…]