Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

442 sidor instruktionsbok (till V70/XC70 2014) säger lite också om att en del inte är självförklarande (även om rätt mycket är intuitivt) i en ny Volvo - och försök kom ihåg hur du gör för att sätta torkarna i serviceläge utan instruktionsboken... inget jag bemödar mig att lära mig utantill i alla fall.
Hur är det i bilar med Sensus Connect, har ni instruktionsboken elektroniskt på skärmen eller?

/Bo
Dessutom går ju inte torkaren på passagerar sidan ned och gömmer sig bakom/under huvkanten utan syns ju fortfarande inifrån bilen, så mycket till design eller vindskydd=mindre bränsle blir det ju inte heller. Idioti.
tunnis skrev:Dessutom går ju inte torkaren på passagerar sidan ned och gömmer sig bakom/under huvkanten utan syns ju fortfarande inifrån bilen, så mycket till design eller vindskydd=mindre bränsle blir det ju inte heller. Idioti.
Håller med om att det inte är snyggt men för att kunna gå ner under huvkanten hade torkaren behövt vara betydligt kortare men då hade den inte nått sensorerna bakom innerbackspegeln. Det fick nog bli en sån fullösning när de upptäckte detta och designen på bilen i övrigt redan var spikad...
Tycker det är ganska smidigt faktiskt att torkarna kan stå rakt upp när dom ligger på rutan. Detta gör ju att dom tinar i samband med att bränslevärmaren värmer rutan. Mycket smidigare än att själv behöva krossa loss isen från dem innan man åker varje gång.
cepe skrev:Går också att dra upp spaken efter att du stängt av bilen så går torkarna till service läget.
Funkar inte på min bil... Jag måste ta ut nyckeldosan, stoppa in den igen och trycka två gånger på startknappen för att få upp torkarna. Dessutom får jag ett jonigt meddelande när jag trycker på startknappen om att man måste hålla foten på bromsen för att bilen ska starta...
Innan du stänger av motorn. Kan du ju föra spaken uppåt och snabbt stänga av motorn!
//Mats

PPC3 behövs inte, inga uppdateringar. GDM f&[…]

Faux V90 - cross country

Nu när Volvo har lagt ner sina cross country[…]

Kanske var en nitisk besiktningstekniker. Han kla[…]

B230F går fett

Om jag förstår det rätt så h[…]