Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
Ja är sugen på en Brodit hållare för mobilen. Det bästa vore nog att ha fästet till vänster om luftutsläppet i mitten. Då kommer det rätt nära föraren och skymmer inte skärmen eller nått sånt. Jag gillar att kolla i Torque appen och se hur varm motorn är och hur batteriet laddas mm. även nått SMS kan man hinna läsa.

Den hållaren http://www.brodit.se/product.html?id=85 ... &year=2013 ska även tejpas för att sitta fast mot mittkonsolen och det gillade inte jag. Onödig oro kanske? Placeringen är annars klockren.

Behöver ja ladda mobilen så finns 12V uttag vid mugghållaren eller USB uttaget i armstödet så ja vill nog inte ha en aktiv hållare med sladd.

Finns det andra bättre alternativ för mobilfästen?
Användarvisningsbild
av laser2
Använder precis samma hållare i min V60. Funkar kanon för navigering och Torque. Lite svårt att se inställd temp på förarsidan och samtal via blåtand funkar tyvärr inte så bra, antagligen blir signalerna för starka för det klipper och distar ganska illa, lägger telefonen på jalusiet på mittkonsollen vid samtal. Det finns trådar här på forumet om blåtandsproblemet men/och Volvo verkar inte ha nån lösning på problemet. Det kan vara olika stort problem med olika telefoner, själv har jag en Samsung S3.
Användarvisningsbild
av Perra83
Tack, det var bra att veta! Har en S3 ja oxå och blåtandsproblemet har ja inte läst om.
På jalusiet tycker ja inte att mobilen ligger kvar så bra. Lite klibbigare yta så skulle den ligga kvar bättre.
av Koloss
Perra83 skrev: Det bästa vore nog att ha fästet till vänster om luftutsläppet i mitten. Då kommer det rätt nära föraren och skymmer inte skärmen eller nått sånt.
Jag har det här fästet, och till vänster om luftutsläppet. Garanterat bästa stället att ha en telefon. Det skymmer dock skärmen lite, men det vänjer man sig vid, inget problem alls.
Perra83 skrev:Behöver ja ladda mobilen så finns 12V uttag vid mugghållaren eller USB uttaget i armstödet så ja vill nog inte ha en aktiv hållare med sladd.
Jag har dragit en längre usbkabel från baksätets 12V, som går genom mitt-tunneln och tittar ut ur panelen till höger om ratten. Klockrent, och man slipper ha en kabel liggande runt växelspaken på mittkonsollen osv.
Senast redigerad av 1 Koloss, redigerad totalt 0 gånger.
av Koloss
laser2 skrev:Lite svårt att se inställd temp på förarsidan och samtal via blåtand funkar tyvärr inte så bra, antagligen blir signalerna för starka för det klipper och distar ganska illa, lägger telefonen på jalusiet på mittkonsollen vid samtal. Det finns trådar här på forumet om blåtandsproblemet men/och Volvo verkar inte ha nån lösning på problemet. Det kan vara olika stort problem med olika telefoner, själv har jag en Samsung S3.
Jag hade fram till nyss en HTC OneX, vilken funkade helt super. Perfekt samtalsljud för båda parter.
Nu har jag Note 3 och det går inte alls. För att kunna genomföra samtal måste jag ta bort telefonen från hållaren och lägga i passagerarsätet.

Vidare så var OneX helt perfekt vad gäller hur enkelt den kopplade upp sig mot bilen. Samsungen bråkar hela tiden, och måste hälften av gångerna läggas till manuellt. Illa som fan. Kanske startar separat tråd om detta senare.
av stavas
Perra83 skrev:Ja är sugen på en Brodit hållare för mobilen. Det bästa vore nog att ha fästet till vänster om luftutsläppet i mitten. Då kommer det rätt nära föraren och skymmer inte skärmen eller nått sånt. Jag gillar att kolla i Torque appen och se hur varm motorn är och hur batteriet laddas mm. även nått SMS kan man hinna läsa.

Den hållaren http://www.brodit.se/product.html?id=85 ... &year=2013 ska även tejpas för att sitta fast mot mittkonsolen och det gillade inte jag. Onödig oro kanske? Placeringen är annars klockren.

Behöver ja ladda mobilen så finns 12V uttag vid mugghållaren eller USB uttaget i armstödet så ja vill nog inte ha en aktiv hållare med sladd.

Finns det andra bättre alternativ för mobilfästen?
Jag har en likadan hållare fast till höger. Jag gillade inte heller idén med att tejpa fast den, så jag skippade det, men hållaren sitter alldeles utmärkt ändå.
Senast redigerad av 1 stavas, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Perra83
stavas skrev: Jag har en likadan hållare fast till höger. Jag gillade inte heller idén med att tejpa fast den, så jag skippade det, men hållaren sitter alldeles utmärkt ändå.
Du får jättegärna lägga upp en liten bild :D sitter den så bra med bara det undre fästet?

Nu efter senaste mjukvaruuppdateringen (Android 4.3) till Samsung S3 så fungerar blåtanden i bilarna klockrent, förr va det bingolotto. Hur samtals kvalitén blir kan jag enkelt testa med olika placeringar på mittkonsolen.

Jag har också graderad laddtrycksmätare[…]

Generellt erbjuder Volvo tillbehör som de ans[…]

Solenoid b4b

Tidigare PV hade mm gänga på vissa dela[…]

Farthållare 945

Glödtrådsvarnaren i sig har inget med f[…]